PDA

View Full Version : berape nilai syiling ini



akupelik
23-11-09, 07:56 AM
http://i45.tinypic.com/25q6s7s.jpg


agak2 korang brape nilai coin.. aku engat nak jual koleksi ne.. so aku tak tau nilai brape n macam mana aku nak jual supaya bleh bagi harga yang mahal..

di sebelah kiri : syling negara palestin thn 1927 dan 1942

tengah : syiling negara israel thn 1963

kanan : syiling zaman roman , (tak tau abad bila)

kalau bernilai tinggi aku boleh dapat kan beberapa keping lagi.. selagi stok masih ade $-)

Faiz_3l33t
23-11-09, 08:40 AM
nilai nye aku x tau... bergantung pd permintaan kut....(demand tinggi lagi mhal)
lelong kat musium luar negara....
mereka akan tawar menawar harga yg tinggi.. huhu...
aku tgk dlm cite je.... huhu x tau la cam ner....

akupelik
23-11-09, 04:50 PM
nak lelong muzium negara luar??? camner.. jaga muzium pn x knal ne kn pengurus muzium..

ERFi
23-11-09, 05:39 PM
Lu tergolong dalam golongan orang-orang yang bertuah bro. Nilai siling tu tak pasti la bape, tapi mahal tu. :hmm:

totti 10
23-11-09, 06:22 PM
mana ko dpt syiling rom tu aku musykil gak la

luzi
23-11-09, 06:23 PM
cuba letak dalam ebay...lihat responsnya.

highlander
24-11-09, 08:08 AM
syiling roman tu ori ke? skarang ni byk syiling lama jenis reproduction.

treec00l
24-11-09, 03:58 PM
nilainye RM1 je/keping.

meh jual kat aku lah :D

akupelik
24-11-09, 03:59 PM
mana ko dpt syiling rom tu aku musykil gak la

sume ne aku beli kat pengumpul barang2 antik kat negara aku dok ne.. sume ne ori.. aku beli pon mahal gak lebih kurang 10 USD satu.... mmg ade ade reproduction tp yg ne aku selbm aku cuci dlm keadaan bertanah lg..

david01
18-02-10, 11:01 PM
ade tanya kat kedai antique tak? mungkin ada market kat diaorg

catproperty
07-11-10, 11:26 PM
jual kt aku...
aku offer mahal lg dari treec001...
sekeping 2 rggit

DibaLatif
02-01-11, 12:58 PM
Cuba approach Muzium or arkib negara. Biasanya mereka akan beri royalti dan kredit kepada penemu atau menyimpan. =)

revomatrix
02-01-11, 01:43 PM
perghhh...syilling Israel 1963 tuh amat bersejarah , sebab selepas perang 6 hari 1967 , Israel dah rampas Palestin dan syilling tuh dah ada sebelum perang.

http://en.wikipedia.org/wiki/Six-Day_War