PDA

View Full Version : Rahsia alamat pergerakan tubuh



silverGirl
26-05-05, 09:46 AM
Orang dahulu memang suka mengaitkan suatu perkara dgn suatu alamat
sejauh mana kebenarannya tidaklah di ketahui
Tetapi yg pasti orang tua tua dahulu banyak meramalkan sesuatu melalui
pemerhatiannya dan melalui pengalaman pengalaman yg lalu.Mungkin disebabkan byk kebetulan yg belaku menyebab kan mereka mempercayai sesuatu alamat
Disini diperturunkan beberapa petanda yg berhubung kait dgn pergerakkan tubuh kita.Ia boleh dijadikan sebagai pengetahuan dan bukan utk dipercayai seratus peratus.

PERGERAKAN TUBUH DAN ALAMATNYA:

KELOPAK MATA ATAS KANAN BERGERAK-beroleh kewangan

KELOPAK MATA ATAS KIRI -melihat perempuan

KELOPAK MATA ATAS KIRI BERGERAK-anda akan berjalan jauh

KELOPAK MATA BAWAH KANAN -hendak menangis

EKOR MATA KANAN BERGERAK-menerima kedatangan org jauh

EKOR MATA KIRI -mendapat sedikit kepayahan

BIJI MATA KANAN BERGERAK-akan menangis dalan bercinta

BIJI MATA KIRI -gembira dihati

KENING KIRI BERGERAK-beroleh kelapangan

BIBIR ATAS BERGERAK-anda akan bergaduh/berbalas balas jawap dgn seseorg

BIBIR BAWAH -ada org sedang mengata/mengumpat pasal anda

SIKU KANAN BERGERAK GERAK-beroleh kebahagiaan

SIKU KIRI -org yg mengasihi kita akan datang

BAHU KANAN BERGERAK GERAK-harta akan datang kpd kita

BAHU KIRI -bakal berjumpa pembesar/ketua

PIPI KANAN BERGERAK-alamat sakit mata

PIPI KIRI-sentiasa bahagia

xiedoras
26-05-05, 11:14 AM
thanks 4 ur information..



KELOPAK MATA ATAS KIRI -melihat perempuan


apa tanda bila melihat lelaki?? :hehe:

ameyda
26-05-05, 11:38 AM
KELOPAK MATA BAWAH KANAN -hendak menangis

EKOR MATA KANAN BERGERAK-menerima kedatangan org jauh

BIBIR BAWAH -ada org sedang mengata/mengumpat pasal anda




ini memamg biasa terjadi dlm hidupku sehariann..

SixShot
26-05-05, 11:42 AM
you girls actually percayakan all this ek ?.. tahyul semua tu... kalau betul pon jadi hanya kebetulan.... six sense laa tu konon... hmm girls and their naluri...

Sri_Jogar
26-05-05, 01:41 PM
Kalau gatal tapak tangan kiri alamat duit nak keluar koa kena byk2 savings laa... apasal tapak tangan kiri aku asyik gatal jer bila laaa nak gatal tapak tangan kanan lak ni leh kaya skit

tonkpils
29-05-05, 09:59 AM
kalau kaki slalu bgerak2 ape mak dier arr???? :confused:

izafarid
30-05-05, 09:07 AM
you girls actually percayakan all this ek ?.. tahyul semua tu... kalau betul pon jadi hanya kebetulan.... six sense laa tu konon... hmm girls and their naluri...

hmm....
setuju sesangat...

syakuntala
01-06-05, 03:19 PM
kalu kaki rasa gatal maknanya nak sepak orang ....

penamerah
07-06-05, 08:35 PM
Bab tengok 'air muka' barangkali boleh ditanyakan kepada orang-oranng tua... sebabnya, air muka seseorang kadang-kadang dapat di'baca' oleh orang-orang yang mahir dan berpengalaman... :)

syakuntala
16-06-05, 03:48 PM
apa yg tala tau kalu tersedak ada org sebut nama kiter
mata kira gerak nak nangis...mata kanan gerak ada org windu...

ameyda
16-06-05, 04:07 PM
sy plak dah dua minggu mulut sy bergerak memanjang..rimas lahhh..
.. :hehe: mungkin ada org bercerita pasal sy kottt :hehe: ..cewahh prasan je lebihhh ekkk :rolleyes:

Nurashila
16-06-05, 04:07 PM
Kalau gatal tapak tangan kiri alamat duit nak keluar koa kena byk2 savings laa... apasal tapak tangan kiri aku asyik gatal jer bila laaa nak gatal tapak tangan kanan lak ni leh kaya skit

gatal tapak tgn kanan bila gaji nak masuk. peh tu asyik gatal tapak tgn kiri jer.....kalu tapak tgn kanan tak gatal2 mmg gaji masuk lambat bulan tu......huhuhu

syammeiyee
17-06-05, 01:50 PM
jangan kau hampiri tilikan kerana ia haram ke atasmu!!
soalnyer...adakah ramalan itu serupa dengan tilikan??