PDA

View Full Version : penah tengok orang kena rasuk?



mnajem
17-12-06, 09:06 PM
salam,
korang penah tengok? aku ada dalam 2 kali jugak la. yang konsisten kena rasuk pun ada.. sedara aku.

korang penah merawat ke.

emy
17-12-06, 09:08 PM
abg tiri aku..
ckp merepek...takut jugak..
dah la tu..org yg kena rasuk ni kekuatan dia luar biasa..

ChEf_N|3aM
17-12-06, 09:19 PM
dah biasa... pakcik aku... sekarang dah kurang sikit....

bayangkan "penyakit" dia nie dari aku kecik sampai sekarang x baik2 lagi...

teringat aku masa aku 1st time tgk dia 'mengamuk' 10 orang pun bleh pelanting jauh...

mnajem
17-12-06, 09:19 PM
masa dia sedar dia perasan tak yang benda tu ganggu dia?

ChEf_N|3aM
17-12-06, 09:21 PM
dia tau.... dia boleh kata ade benda kacau dia...

masa mula2 dia kena kat umah lama aku.... masa time na sembahyang..... tertiba aje dia cam meracau sekejap.... macam benda tu x kasi dia sembahyang...

kupia
18-12-06, 01:22 AM
Apa yang korang tau pasal rasuk ni? Apa punca yang menyebabkannya dan macamana ia boleh berlaku?

Orang yang kena rasuk ni bukannya dalam keadaan tidak sedarkan diri memang dia sedar dan tau apa yang berlaku tetapi dia tidak dapat mengawal diri dia sendiri, kenapa?

Chinozie
18-12-06, 01:59 AM
i) mase english project ape ntah kat sekolah ulu klang...
pastu tiba2 awek dia megelepau2...nk tgk, tp budak lelaki dihalau...aiiiseeeyyy...rugi aaa...:D

ii) makcik aku, time raya...tiba2 rebah pastu bawak masuk, suara dia berubah...pakcik aku lg sorang dia cakap ngan benda yg rasuk dia...baca2 skit...pastu benda tu baru setuju nk kuar...

SMaCK
18-12-06, 02:44 AM
nenek aku....2 org makcik aku....banyak kali kene tapi nenek aku sekali dua jer....

puncanya..biasalah, dengki punya hal....ada skali tu sampai 'bende tu' menyebabkan eksiden (angkat kereta makcik aku) semasa dalam perjalanan ke Kedah....pengakuan dari 'bende tu' gak.

morpheuzneo
18-12-06, 04:25 AM
pernah - adik aku..

ntah.. aku menda2 cam ni kurang percaya sikit.. !

tapi , mmg betul2 kena rasuk ler kot..

dah elok laa dah.

ibuirfan
18-12-06, 11:30 AM
pernah....memang mengerikan.....saya pun memang lemah semangat..
mula2 dulu kakak ipar saya...tetiba jer menjerit2 (masa tu lepas mangrib) cara dia menjerit tu memang mengerikan. Siap hentak2 kepala kat dinding lagi. Pastu dia seboleh2nya nak kluar rumah sebab dia kata mak dia tunggu kat luar. walhal mana ada mak dia datang. cara dia menjerit dan tenung orang tu menakutkan. pernah sekali tu, bila kasi dia minum air yasin.....dia blh baling gelas tu.....berkecai tau cawan tu..hancur.

satu lagi pulak, masa tu jadi fasilitator program student bistari. Ptg tu buat aktiviti kat padang..entah tetiba jer ada sorang budak ni terjerit2 cakap nak balik. Kami pun baawak dia blk asrama..tapi dia tak ok lagi......dia menjerit macam orang yg ketakutan....terperanjat gila bila dia kata ada nenek muka hodoh nak ajak dia balik....kami tanyalah kat mana nenek tu..budak tu terus tunjuk nenek tu kat blakang saya!!!!!!!!! Ya Allah lemah badan masa tu...malamnya pulak saya mmg tak blh tdo..sebab terigatkan pertistiwa tu dan takut kat nenek tu........itulah last saya jd fasilitator kem motivasi...

izhani
18-12-06, 12:08 PM
selalu......ms study dulu.......

slalu minah ni kene rasuk bila nak final exam......

udahlah aku ni penakut giler...meremang bulu roma aku tgk dia tguling2.....

Adreen
18-12-06, 12:27 PM
kat skolah
budak tetiba terer cakap siam
pongprang pongprang sawadikappp
sore pun mcm nenek tua serak2
keje aku kene sepak ngan dia je sebab aku dok picit2 ibu jari kaki dia hehe
kuat siot dia trajang padahal budak tu kecik kenit jer
mata dia la scary melilau merata terjojol2

chunli
18-12-06, 12:27 PM
:salam:

penah... cam biasa aa... kat kem dlm hutan.

org tu jerit2... ramai2 pegang dia pon, tp org tu sorg cam kuat gilerh nak lepaskan diri.. meracau2... jerit ckp 'aku dah bejayeee.. aku dah bejayeee'... aku tak g dkt ar... dak2 laki dh ramai... yg kne tu pun dak laki.

tulun bace yassin je aa..

... mlm sblm tu ade night walk... tetau laa ape die wat...
kem tu mase form 3... aku tak knal sape2 pon mase g tuh. g ngan abg aku skali...
bawak kat main hall pastu dorg panggey ustaz... member yg aku knal mase tu pun ade cam lemah smangat... chief suh aku tulun tgk2kan.. ..
mmm...

lansung mlm kebudayaan mlm tu kenssel.. ehehe.. bagus gak.

...

lagi satu mase form 5... aku tak nampak sniri... tp kem tu bosan skek.. heh.
mlm tu kelas2 yg ktorg tak brp close, dorg main gitar kat main hall.. nyanyi2...
ktorg da masok kemah, tdo...

then aku tejage, aku dgr, dorg tgh bace yassin plak...

pastu esoknye bru tau, dak yg jd imam smlm (geng dorg gak) kne rasuk...
pegi kat tpt flying fox sorg2 mlm tuh ... da la tpt tu jauh dr tapak kem...
dgr cite sb die pandang kat atas pokok caner tah...

.

a_creep
18-12-06, 12:41 PM
aku pernah tgk sekali.....3 budak pempuan kena satu.....yg kena rasuk semua budak melayu...bila kena rasuk..2 org tu cakap bahasa cina,sorang lagi cakap melayu,nampak mcm seolah2 tgh bergaduh...pas tu terpaksa asingkan diorg semua...
seram gak aku....suara garang nak mapus...mcm citer hantu kat tv tu...aku tolong bacakan Yasin je laa...yg tak dapat lupa bila aku baca al-fatihah pas tu hembus kat segelas air....aku amik air tu sikit renjis kat muka budak tu...die menjerit...pas tu pandang aku mcm nak terkam aku jer..seram giler...sampai sekarang tak leh lupa..

aziela
18-12-06, 12:52 PM
xpenah tgk n kalo ader seboleh2nyer xnk tgk sbb org kate rasuk ni bole jangkit masuk kt org yg lemah semangat contohnyer cam aku ler. nanti xpasal2 aku plak yg kene rasuk. hi seram......

fms
18-12-06, 08:22 PM
Apa yang korang tau pasal rasuk ni? Apa punca yang menyebabkannya dan macamana ia boleh berlaku?

Orang yang kena rasuk ni bukannya dalam keadaan tidak sedarkan diri memang dia sedar dan tau apa yang berlaku tetapi dia tidak dapat mengawal diri dia sendiri, kenapa?

rasuk nih bile jin wujud dlm keadaan roh anda juga wujud..mcm 2 org dlm satu badan laa..dah tentu anda prasan apa yg anda buat..

yg biasa aku dengar, jin akan dpt mengusai manusia jika jiwa manusia itu lemah..so, bile jin berkuasa, dia akan buat apa yg dia suka dlm keadaan anda sedar anda masih hidup..

sp3d2
18-12-06, 09:02 PM
pernah skali lu. sore die cam pontianak tgah gelak. seram gak ar.

MUfanz
18-12-06, 10:25 PM
mmbr aku...saka keturunan...
saka harimau....bila dia dh kena..dia punya lari..mmg mcm harimau la...mcm ada 4 kaki..lagi 2 guna tgn ler.....harimau jenis apa tak tahu laa...yg pasti bkn cheetah..kalo cheetah mmg tak dapek sedare mare dia nk kejar dlm hutan nun.....

dulu kerap kena..panjat bumbung rumah org suma...skrg dah ok sikit.....


*ni kategori rasuk ka??..

tudung biru
18-12-06, 11:02 PM
pernah...siap lawan mata ngan org yg ubatkan dia
bila dia kalah, dia pndg bwah..
pastu naik kan pala blk..dan buntangkan mata kat org yg ubatkan dia
lawan-lawan mata ni smpai 1 jam
lama.....siap ketawa-ketawa lagik..kuar sora garau

kupia
19-12-06, 12:52 AM
Rujuk (terjemahan) buku "Senjata Tajam Menangkis Kejahatan Jin dan Syaitan" karya Sheikh Wahid Abdus Salam Bali, ulamak pakar rawatan Quran untuk sihir dari Mesir, terbitan Skt Nurulhas, Gombak. Banyak ilmu, dalil dalil Quran dan Hadis, keterangan ulamak ada dalam buku ini.

Kita bincang mengenai rasukan yang berpunca dari makhluk halus yang bernama jin, rasukan yang dari punca lain kena jumpa doktor perubatan. Jangan lawan jin guna jin, kita tak nampak dia tapi dia nampak kita, nanti dia bepakat sama dia belasah kita lebih teruk lagi, maksudnya jangan minta bantuan dukun, pawang, bomoh, tukang sihir yang guna jin. Belum tentu jin yang merawat lebih kuat dari jin yang dirawat. Boleh diketahui melalui cara rawatan dia. Jin hanya boleh ditewaskan dengan ayat ayat alQuran dan amalan ibadat.

Jin masuk kedalam anggota badan manusia dalam bentuk jisim jisim/unsur unsur lembut masuk kedalam anggota manusia melalui pelbagai sudut. Ada banyak orang tak percaya benda ni, terpulang pada dialah sampai kita buktikan. Dia berjalan dalam badan manusia melaui pembuluh darah selalunya menuju terus ke bhg otak kita. Dia adalah makhluk yang pakar tentang saraf kawalan otak untuk mengawal mana mana anggota tubuh lain yang dikehendakinya. Sesiapa yang tiba tiba sakit kepala tanpa ada punca sakit yang menasabah harus berhati hati.

Kenapa pula makhluk ni perlu masuk dalam badan manusia? Jawabnya ada banyak sebab. Kalau jin Islam yang benar benar mengamalkan Islam dia tidak akan menganggu manusia, dia tau betapa kerasnya tegahan ugama.

Ada jenis "jin asyik" yang jatuh cinta dengan manusia... jin lelaki yang cinta dengan satu orang perempuan, jin perempuan (bunian) yang jatuh cinta dengan satu orang lelaki. Dia boleh buat kita melihat dia yang paling handsome atau yang paling cantik sekali, rupa asalnya wallahualam hodohnya. Pernah dengar ada banyak kes disetubuhi oleh jin? Dalam sedar atau dalam mimpi?..

Ada kes balas dendam sebab kita curah air panas dalam lobang rumah kena pada anak dia, kita kencing atas tempat tinggal dia atas busut jantan, dan lain lain sebab. Kita tak sengaja sebab tak nampak dia tapi dia balas dendam.

Kes yang paling banyak kes yang dihantar oleh tukang tukang sihir (pawang, dukun, bomoh, tok batin, sami budha, hindu dll). Semua untuk tujuan kejahatan. Pelalau untuk pemisah, penghalang jodoh, merosakan kerjaya, rosakkan perniagaan, untuk pengasih, untuk penyakit, santau, busung dan macam macam. Kebanyakan yang terkena ilmu pengasih ni tak sedar yang cinta dia itu sebenarnya dipaksa (ada jin yang menduduki badan dia).

Siapa tau macam mana cara nak tentukan ada jin ke tidak dalam badan kita?

Macamana cara dia merasuk, bila dia merasuk, kenapa dia merasuk? Bagaimana cara untuk melawan dia?

malas nak menaip nanti kita sambung lagi kalau nak bincang lebih lanjut (bukan semua orang tau), kalau tak mau tak payah la.....

el-lail
20-12-06, 04:38 PM
Siapa tau macam mana cara nak tentukan ada jin ke tidak dalam badan kita?

Macamana cara dia merasuk, bila dia merasuk, kenapa dia merasuk? Bagaimana cara untuk melawan dia?

malas nak menaip nanti kita sambung lagi kalau nak bincang lebih lanjut (bukan semua orang tau), kalau tak mau tak payah la.....:salam:
Utk topik ni..saya buatkan topik khas, meh citer kat sini: Tanda-tanda Gangguan Jin (http://bincang.net/forum/showthread.php?t=74312)

Dulu masa saya kecik2, pakcik saya kena kat PD, time kursus nak start meniaga. Dia bleh jln masuk tengah laut sambil tabur2 duit, mcm dah kaya.. Alhamdulillah, dia dah ok..skrg bisnes dia pun dah maju..dah lebih 10tahun meniaga.

highlander
20-12-06, 04:44 PM
Dulu masa saya kecik2, pakcik saya kena kat PD, time kursus nak start meniaga. Dia bleh jln masuk tengah laut sambil tabur2 duit, mcm dah kaya.. Alhamdulillah, dia dah ok..skrg bisnes dia pun dah maju..dah lebih 10tahun meniaga.

Alangkah gumbiranya kalau saya berada di tempat kejadian tu.. leh kutip duit.

umikniey
20-12-06, 04:49 PM
pnh gak
time tu kita org sama2 berubat
umie sendri kena gak time tu
bila kena rasuk kita sendiri tak sedar pa yang baku kat diri kita
umie tgk org tu menjerit2..sora btukar...lbh agresif n ketawa mgilai2
seram sejuk rasa badan
dah lah kol 12 malam
sibaik pakar perubatan tu dpt kontrol dia n lawan dgn makhluk tu

highlander
20-12-06, 04:57 PM
pnh gak
time tu kita org sama2 berubat
umie sendri kena gak time tu
bila kena rasuk kita sendiri tak sedar pa yang baku kat diri kita
umie tgk org tu menjerit2..sora btukar...lbh agresif n ketawa mgilai2
seram sejuk rasa badan
dah lah kol 12 malam
sibaik pakar perubatan tu dpt kontrol dia n lawan dgn makhluk tu

ada dua ayat yg contradict kat citer umi tu.
umi kata kena rasuk (tak sedar diri) tapi camner leh perasan org tu jerit2, sora btukar, n rasa seram sejuk???

haaa jawabb.. jawabbb!!!

umikniey
20-12-06, 05:09 PM
bkn cam tu
time tu kita org berubat
masa tunggu turn
kita org brd dlm keadaan sedar
so kita blh tgk org yang sedang dlm proses pemulihan tu...meracau, menjerit n so on
mmg takut giler tgk keadaan dorg time tu
bila tiba turn kita, kita plak brd dalam keadaan separuh sedar or tak sedar langsung
org lain plak yang tgk keadaan kita masa tu
huhu....

highlander
20-12-06, 05:12 PM
time lom berubat dlm keadaan sedar
tapi bila time nak berubat jadik tak sedar la plak
kalau camtu baik tak yah berubat

boleh saudari citerkan.. apa yg saudari rasa masa tgh berubat tu?

fms
20-12-06, 07:52 PM
time lom berubat dlm keadaan sedar
tapi bila time nak berubat jadik tak sedar la plak
kalau camtu baik tak yah berubat

boleh saudari citerkan.. apa yg saudari rasa masa tgh berubat tu?

time blum berubat jin x rasa ade cabaran utk dier kuar dari badan..dier jadi pasif dlm badan dan cuma bertindak jika manusia gagal mengawal perasaan marah, sedih yg melampau..

so, bile berubat panas laa badan dier..

anaktimur84
20-12-06, 07:59 PM
dengo cite ado cara nak sakitkan jin yang merasuk...

caranya picitkan ibu jari kaki sambil baca surah yasin (ayat apa dah lupe)
tak tau la cara ni berkesan atgau tak cz x pernah praktikkan..

nana
20-12-06, 08:57 PM
penah gak tp ingat2 lupa psl time tu kecik lg la. makcik me kine buatan org tp nak berubat tu cam benda msk dlm badan dia, sampai dia gado nak tikam org yg ubatkan tu. time tu cam scary gak la. mata dia merah.. rambut dah gerbang2.. ckp kasar. huhu.me igt part ni je yg lelain tak leh igt.

Bumble B
20-12-06, 09:06 PM
Aku pernah tengok live gak.. tapi korang xde interbiu ker "benda" setan haram jadah tu.. kot camtu aku beruntung laa...

Setan tu cakap kat aku.. dengan nada brutal ".. NAMAAA AKUUU... PANGLIMAA HITAM GANASS MISAI BERTARING... " perghhh...

Apa punya nama... aku cuak.. silap gaya kena penampor... cuak aku..

kupia
20-12-06, 10:22 PM
Jangan takut dengan dia, dia auta aja lebih... bacakan surah AsSofat tu terjerit dia kesakitan. Jenis yang orang hantar ni memang susah nak keluar, cara perawat yang guna rotan belasah dia cukup cukup.

Ada pernah dia ejek perawat baca quran tak betul tajwid tapi jangan percaya auta dia tu...

Mr_Nooraidi
20-12-06, 11:20 PM
baca ayat kursi je pun dah cukup, dah boleh lawan. Aku ada banyak pengalaman berhadapan dgn og yg kena rasuk. ada lelaki, ada perempuan. ada juga sesetengah ahli akedemik tak percaya jin boleh merasuk manusia, hujah dia manusia lebih tinggi dajatnya dr jin. dia kata itu masalah psikologi. Tapi aku percaya jin yg rasuk, sbb aku ada banyak pengalaman sendiri. org yg kena rasuk tak sedar pun apa yg berlaku. bila sedar, rasa sakit2 badan. pastu lupa apa yg dia buat sblm nie. ttg kencing dekat busut tu, kalau xde jin pun kemaluan tu boleh jadi bengkak. sbb saintis buat kajian, tindakbalas air kencing dengan tanah busut tu akan mengeluarkan sejenis gas yg boleh memudaratkan. tapi kalau betul ada jin, (xsemestinya dkt busut) mmg btul jg bleh buat apa2 dkt kita (dgn izin Allah juga). yg pasti, dlm diri manusia mmg dah ada jin, org panggil Qarin

anaktimur84
20-12-06, 11:23 PM
ermm boleh minta nombor ekor ker...??

iye laa.. benda dah ada kat depan mata....
x payah susah2 sediakan ayam panggan dan dok bertenggek kat sebelah kubur...
tengah malam lak tuu...

ada sesapa pernah cuba...??

kupia
20-12-06, 11:45 PM
ermm boleh minta nombor ekor ker...??

iye laa.. benda dah ada kat depan mata....
x payah susah2 sediakan ayam panggan dan dok bertenggek kat sebelah kubur...
tengah malam lak tuu...

ada sesapa pernah cuba...??

hehhehheh... cuba cari berapa banyak orang yang dah kaya raya jin bagi kena nombor... Tak payah keje duk rumah tido panggil jin banyak banyak masuk dalam badan.

Sume kena tipu idup idup dek jin hampeh tu, last last akidah pun rosak.

Janji bagi nombor tu dia bagi sedap hati je, sebenarnya dia suruh kita gi duduk betenggek atas kubur tu bawak ayam panggang bawak pulut kuning bawak kambing hitam sekor mintak kat kubur. Orang Islam gi kubur mintak nombor kat datok datok habihlah rosak semua amalan...

ChEf_N|3aM
20-12-06, 11:57 PM
ntah laa.... dah macam2 cara dah ubat pakcik aku nie tak baik2.... cuma selepas makan ubat... badan dia menjadi lemah.. so takleh laa mengamuk....

tapi kesian kat Opah aku... masa tengah sembahyang ke... atau tengah duk rehat... kekadang pakcik aku nie suka belasah Opah aku... teruk gak laa...

sebenarnya nak hilangkan benda nie... senang jer... ade ustaz tu kasi tau.... pakcik aku kena sembahyang... kalau ubat macam mana pun... bawak ustaz haron din pun tak boleh gak... benda "jin" atau saka ke ape benda nie... dah sebati dalam diri dia...

Itu laa akibatnya salah ilmu dipelajari... dulu masa time belajar silat... belajar ilmu batin sampai tinggi ilmunya... pastu langgar patang larang... pastu berubat lak dengan salah orang... aku rasa dah berpuluh ribu aaa ubatkan pakcik aku nie... dengan segala bomoh... pun takbleh gak...

tapi pelik gak kalau suh sembahyang... dia takbleh sembahyang ... benda rasuk tu seolah2 "belasah" dia supaya jangan sembahyang...

kupia
21-12-06, 02:05 AM
ntah laa.... dah macam2 cara dah ubat pakcik aku nie tak baik2.... cuma selepas makan ubat... badan dia menjadi lemah.. so takleh laa mengamuk....

tapi kesian kat Opah aku... masa tengah sembahyang ke... atau tengah duk rehat... kekadang pakcik aku nie suka belasah Opah aku... teruk gak laa...

sebenarnya nak hilangkan benda nie... senang jer... ade ustaz tu kasi tau.... pakcik aku kena sembahyang... kalau ubat macam mana pun... bawak ustaz haron din pun tak boleh gak... benda "jin" atau saka ke ape benda nie... dah sebati dalam diri dia...

Itu laa akibatnya salah ilmu dipelajari... dulu masa time belajar silat... belajar ilmu batin sampai tinggi ilmunya... pastu langgar patang larang... pastu berubat lak dengan salah orang... aku rasa dah berpuluh ribu aaa ubatkan pakcik aku nie... dengan segala bomoh... pun takbleh gak...

tapi pelik gak kalau suh sembahyang... dia takbleh sembahyang ... benda rasuk tu seolah2 "belasah" dia supaya jangan sembahyang...

Inilah dia satu contoh akibat mengamal ilmu batin (ni silat yang ada isi ni), bukan pantang larang dia yang salah, ilmu batin tu sendiri yang patut dijauhkan kerna melibatkan jin. Aku tau ramai yang marah bila kata ilmu batin ni salah sesat dan disesatkan (oleh setan)... Selepas beberapa tahun mendatang lihat sendiri apa kan jadi pada pengamal ilmu kebatinan ini.

Itulah tugas besar setan ni mengalang pak cik ni dari solat, itu pasal orang kata salah, jin setan ni bukannya kawan kita. Benda ni dah lama sangat kot dah sebati dengan darah daging jadi susah nak dikeluarkan.

Memang betul pak cik ni sendiri yang kena merawat diri dia sendiri dengan solat dan baca Quran, jumpa perawat lain untuk bantuan sahaja. Dia dihalang dari melakukan solat sebab jin yang ada tu tak tertahan sakit bila dia solat bila baca Quran, cengkaman dia makin lemah bila kita solat.

Tak ada pilihan lain, mintak keluarga terdekat bacakan Quran pada pak cik ni, sakitkan jin tu. Bacakan kan hari hari kurang kurang pun 3/4 jam satu hari surah surah yang menyakitakan setan. Lama lama sampai dia boleh buat ibadat sendiri. Tapi kena ada orang yang jaga sebab jin ni jenis merasuk dan agak ganas...

bangpit
21-12-06, 02:59 AM
penah...ms aku skolah rendah, kn plak kat sedara belah mak aku...2 org pulak tu yg kena skaligus, siap bole cakap or lawan bertekak lagi tu, scary giler cara dia org cakap tu...yg kelakonya, org kampung siap bole dtg lg tgk sambil dok keliling dia org tu....tp skarang dah ok dah...

little_queen
27-12-06, 11:18 AM
salam.. :)

nak share gak pengalaman little_queen..
zaman sekolah dulu..ada sorg junior ni tetiba je x berenti nangis / menjerit..
tah camner little_queen bley terjebak jaga budak junior ni..
dok laa baca yasin time tu..

sampai time maghrib..tetiba budak tu bley gelak sekuat hati dia..
lagi dia melawan time warden ngan member little_queen azan..
masa tu jantung little_queen dah macam drum dah..

dipendekkan citer..last˛ budak tu pun ok..
terus parents dia bwk balik..cuti sekolah seminggu gak laa kot..
tp little_queen x bley lupa cara dia gelak..mata siap melilau tu..
meracau tah hape˛..yg pasti bukan suara dia..

WhiTe Daisy
27-12-06, 12:11 PM
Rujuk (terjemahan) buku "Senjata Tajam Menangkis Kejahatan Jin dan Syaitan" karya Sheikh Wahid Abdus Salam Bali, ulamak pakar rawatan Quran untuk sihir dari Mesir, terbitan Skt Nurulhas, Gombak. Banyak ilmu, dalil dalil Quran dan Hadis, keterangan ulamak ada dalam buku ini.

Kita bincang mengenai rasukan yang berpunca dari makhluk halus yang bernama jin, rasukan yang dari punca lain kena jumpa doktor perubatan. Jangan lawan jin guna jin, kita tak nampak dia tapi dia nampak kita, nanti dia bepakat sama dia belasah kita lebih teruk lagi, maksudnya jangan minta bantuan dukun, pawang, bomoh, tukang sihir yang guna jin. Belum tentu jin yang merawat lebih kuat dari jin yang dirawat. Boleh diketahui melalui cara rawatan dia. Jin hanya boleh ditewaskan dengan ayat ayat alQuran dan amalan ibadat.

Jin masuk kedalam anggota badan manusia dalam bentuk jisim jisim/unsur unsur lembut masuk kedalam anggota manusia melalui pelbagai sudut. Ada banyak orang tak percaya benda ni, terpulang pada dialah sampai kita buktikan. Dia berjalan dalam badan manusia melaui pembuluh darah selalunya menuju terus ke bhg otak kita. Dia adalah makhluk yang pakar tentang saraf kawalan otak untuk mengawal mana mana anggota tubuh lain yang dikehendakinya. Sesiapa yang tiba tiba sakit kepala tanpa ada punca sakit yang menasabah harus berhati hati.

Kenapa pula makhluk ni perlu masuk dalam badan manusia? Jawabnya ada banyak sebab. Kalau jin Islam yang benar benar mengamalkan Islam dia tidak akan menganggu manusia, dia tau betapa kerasnya tegahan ugama.

Ada jenis "jin asyik" yang jatuh cinta dengan manusia... jin lelaki yang cinta dengan satu orang perempuan, jin perempuan (bunian) yang jatuh cinta dengan satu orang lelaki. Dia boleh buat kita melihat dia yang paling handsome atau yang paling cantik sekali, rupa asalnya wallahualam hodohnya. Pernah dengar ada banyak kes disetubuhi oleh jin? Dalam sedar atau dalam mimpi?..

Ada kes balas dendam sebab kita curah air panas dalam lobang rumah kena pada anak dia, kita kencing atas tempat tinggal dia atas busut jantan, dan lain lain sebab. Kita tak sengaja sebab tak nampak dia tapi dia balas dendam.

Kes yang paling banyak kes yang dihantar oleh tukang tukang sihir (pawang, dukun, bomoh, tok batin, sami budha, hindu dll). Semua untuk tujuan kejahatan. Pelalau untuk pemisah, penghalang jodoh, merosakan kerjaya, rosakkan perniagaan, untuk pengasih, untuk penyakit, santau, busung dan macam macam. Kebanyakan yang terkena ilmu pengasih ni tak sedar yang cinta dia itu sebenarnya dipaksa (ada jin yang menduduki badan dia).

Siapa tau macam mana cara nak tentukan ada jin ke tidak dalam badan kita?

Macamana cara dia merasuk, bila dia merasuk, kenapa dia merasuk? Bagaimana cara untuk melawan dia?

malas nak menaip nanti kita sambung lagi kalau nak bincang lebih lanjut (bukan semua orang tau), kalau tak mau tak payah la.....
:salam:
mimang benar...
seketika dulu...
daisy penah di pinang jin......
ahlamdulilah.... amalkan...kthamkan quran...setiap malam..
di segelas air...kemudian minum...setiap malam...
pengalaman yg tak disangka2...
wallahu a'lam...
hanya allah sahaja yg tahu....:wasalam:

version02
27-12-06, 03:53 PM
daisy pernah dipinang jin?
camana tu? cuba cite skit...ramai nak tau nie..

el-lail
27-12-06, 04:00 PM
:salam:

Daisy tak nak cter detail ke? Teringat peristiwa sorg kawan pompuan kat universiti dulu..lembut dan jernih je muka dia, tak sangka ada plak jin yg minat kat dia. Dia kata slalu nampak macam org lelaki berjubah putih kat area blok dia kolej ktorg. Sampai satu masa dia terkejut camne tah bleh pengsan.

Skrg dah grad pun..dah kwen pon kawan tu. Semoga berbahagia hendaknya.

WhiTe Daisy
27-12-06, 04:18 PM
:salam:
mmm...
ayah dasiy bgitau...bahawa dia terima pinangan dari jin...
diaorg dtg jumpa ayah....
sblum tu...daisy mimang selalu nampak benda2 yg tak sepatutnye
org lain nampak...
mala..setiap pergerakan daisy...terasa diperhatikan...
penah satu ketika...daisy bangun semayang subuh...
ternampak soorg lelaki di luar...pintu...berkopiah...
memegang tasbih...
hanya memandang daisy...dri jauh...
tpi daisy kuatkan semangat...
mulut dan hati sentiasa berzikir...
daisy pecaya...tiada kuasa yg lebih hebat melainkan allah...
keyakinan itu yg membuatkan daisy berjaya...melawan...
benda2 halus spt itu...
klu nak dicterkan panjang...
nanti le kita citer di lain hari ye...:wasalam:

tudung biru
27-12-06, 05:06 PM
ooohh cite daisy mgingatkan kisah fir
mak ada mimpi seorg lelaki berpakaian baju melayu lgkap siap smping dtg mnta maaf...dia bgtau mak, dia dtg tgk fir je bukan nak kaco
sbb mlm sblm tu, fir rasa ada org dlm bilik...lariii ke bilik mak smpai terlanggar dinding (sakit betul terhantuk).....nyesal tutup smua lmpu
sjak tu, tido buka lampu

WhiTe Daisy
27-12-06, 05:16 PM
:salam:
letakkan allah...di hati kita...
jgn mudah terpengaruh...atau mudah terkesan...taksub....
bila tersua perkara2 spt ini...
terkadang seten/jiin...sentiasa ada...
menyesatkan...
perlu ilmu/keimanan untuk
menangkis...benda2 spt ini...
:wasalam:

chunli
27-12-06, 05:46 PM
:salam:

kupia... kalu free sambung bincang yerh...
thanks for sharing ^_^

.

kupia
28-12-06, 03:43 PM
:salam:

kupia... kalu free sambung bincang yerh...
thanks for sharing ^_^

.

Terima kasih chunli insyAllah nanti kita sambung lagi bincang ya. Nak kena cari banyak banyak dalil dulu nati ada orang tegur...

deida
28-12-06, 03:57 PM
Classmate aku 4org kena termasuk aku.. huhuh!
Tp aku tahap tak teruk ah.
Yg 2org tu la teruk gile!
Siap gaduh dgn ustaz.
Ustaz suh baca ayat kursi.. dia baca main2.. lps tu siap ludah ustaz lagik.. gilooo!
Sore mmg kasar gilers aah!

time tu aku tlg pegang kwn aku sowang agik yg kena gaks.
Aku mmg lomah smangat time tu.. tp tpaksa pegang gaks sbb classmate aku berapa kerat je. Lps ustaz settle kwn yg kena tu.. haku plak terasa kebas seluruh badan. Balik bilik tetiba haku menjerit.. hohooo! Haku tau owang summer pandang aku tp aku xleh nak control sbb aku rasa 'sesuatuh' tgh control dlm badan aku. Lps panggey ustaz tu ok aa jap tp penat aa siot!
Lps tu dorg akan hindarkan aku dr classmate yg kena tu.. kut2 berjangkit lg. Tp mende tu duk cari org nama DA kat blakang.. cis.. mesti ada something tu!

~dulu dah penah cite.. tq~

kupia
28-12-06, 04:23 PM
Mengikut ceritanya kekuatan fizikal makhluk jin jauh lebih kuat dari manusia. Pernah diuji oleh Sheik Wahid dalam satu sessi rawatan gangguan jin pada satu orang wanita, mamat jin dalam badan wanita ini sambil berbaring diminta menegakkan lengan tangan sebelah kanan keatas seterusnya tiga orang pemuda yang gagah dipanggil cuba untuk menurunkan kedudukan tangan itu tapi gagal...

Selalunya kita tengok kalau orang perempuan yang dirasuk jenis mamat jin yang ganas, takat empat lima orang lelaki dewasa terpelanting dikerjakannya tak terlawan tenaga fizikalnya...

Wallahualam.

shah
28-12-06, 06:02 PM
Dalil dari As-Sunnah adalah sabda Nabi Shallallahu 'alaihi wa sallam:

إِنَّ الشَّيْطَانَ يَجْرِي مِنِ ابْنِ آدَمَ مَجْرَى الدَّمِ

“Sesungguhnya setan itu dapat berjalan pada tubuh anak cucu Adam melalui aliran darah.” (HR. Al-Bukhari, Kitab Al-Ahkam no.7171 dan Muslim, Kitab As-Salam no. 2175)

jin pun boleh minat dengan seseorang tak kira lelaki / perempuan...........sebab kenapa?mereka juga mempunyai keinginan seperti manusia dan mempunya taraf yang sama seperti manusia........kecuali asal kejadian mereka berlainan....

Diriwayatkan Al-Hakim dalam Mustadrak-nya (2/456) dengan sanadnya dari Zir bin Hubaisy, dari Abdullah bin Mas’ud radhiallahu 'anhu, ia berkata: Mereka (para jin) turun ke tempat Nabi Shallallahu 'alaihi wa sallam dalam keadaan beliau sedang membaca Al-Qur`an di sebelah pohon kurma. Tatkala mereka mendengarnya, merekapun diam dan berkata: “Diamlah kalian.” Mereka berjumlah sembilan, salah seorang dari mereka bernama Zuba’ah. Maka Allah Subhanahu wa Ta'ala menurunkan firman-Nya ini.”
Al-Hakim berkata: Sanadnya shahih. Dan disetujui oleh Adz-Dzahabi. Diriwayatkan pula oleh Al-Imam Al-Baihaqi melalui jalur Al-Hakim dengan sanad ini dalam Dala`il An-Nubuwwah (2/13). (Lihat Ash-Shahih Al-Musnad Min Asbabin Nuzul, oleh Asy-Syaikh Muqbil bin Hadi Al-Wadi’i rahimahullahu: 212)

kupia
28-12-06, 06:21 PM
Masalah besar pada anak cucu Adam a.s. makhluk dari bahang api ni tak pernah TIDUR dalam hidup dia, dah umur sampai beribu ribu tahun, yang dari zaman Nabi Musa a.s. pun masih bersepah sampai sekarang! Macamana nak lawan pengalaman dia, dia berapa Nabi dan Rasul dia dah jumpa? Wallahualam...

Maaf malas nak semak dalil dan nas tetapi punca rujukannya ada...

Nagas
28-12-06, 07:35 PM
Pernah, masa nenek nagas kena T_T sedih gler nagas tgk dia waaaaaaaaaaa nenek kesayangan nagas huhu~ dia kena lepas raya... cternya mcm nie...

dalam kampung ni ada sepasang suami isteri yg setengah baya baru pindah kat ngan umah nenek aku... satu hari dwg dtg berkunjung umah nenek aku n sembang2 mcm biasa.. pada masa tu nenek aku kata dia teringin nak makan apam... si ister ni ckp dia pandai buat apam... so dia pun buatlah pas2 kasi nenek aku mkn.... tup tup nenek aku kena rasuk pas makan apam... amik masa sketla bukanla time tu gak...

pas2 aku pun balik kg dok tlg la jaga nenek aku ni, baca yasin smer... dia kata nak balik... pak imam tanya 'nak balik mana, ni kan rumah kamu' dia cakap nak balik sungai... 'nanti kejap nak amik botol' pak imam ckp berseloroh... (aku pun tergelak gakla tgk gelagat pak imam yg sentiasa tenang berhadapan ngan bende tu) yang bestnyer nenek aku meracau bukan2... nak nek kete besarla apalah .. tu time lawakla... time mengganaz aku n sedara2 aku cabut dlu.. sebab kitorang br sekolah rendah masa tu... nenek aku kena sampai dia meninggal... amik masa seminggu... last dia meninggal aku tgk muka dia jernih.. dlm keadaan tersenyum... n aku nampak masa org2 dtg.. kiss pipi dia.. ada air mata berlinangan mcm bersyukur... sebab nenek aku ni terkenal dgn kelembutannya.. x pernah sekali marah2...

last2 bila disiasat, puncanya daripada apam yg dimakan oleh nenek aku... rupanya2 jiran nenek aku tu bukan manusia tetapi jin, sebab pas kejadian tu smer org tgk umah tu mcm xde penghuni n seolah2 x pernah ada org sentuh... buruk jer...

huhu seram aku... aku dahla tinggal srg dlm umah ni T_T

(nagas x pernah kna rasuk tp pernah kna follow... takut gak perasaan mcm nie)