PDA

View Full Version : Jin Asyik: Jin Jatuh Cinta Pada Manusia



el-lail
17-01-07, 11:07 AM
:salam:

Saya sambung lagi perkongsian tentang mahkluk Allah yg kita panggil 'Jin' nih.. Kali ni tentang jin yg jatuh cinta pada manusia.

Sumber perkongsian adalah daripada ceramah Siri Kursus Perubatan - Kupasan Mengenai Jin 'Ashik (klik untuk download MP3 ceramah) (http://www.ceramahislam.com/audio/malay/UstJumadiMustar/Jin-Ashik.mp3) oleh Ustaz Prof. Dr. Jumadi Bin Mustar.

Fakta tentang Jin Asyik

jin asyik secara ringkasnya ialah jin yg jatuh cinta dgn manusia.
antara yg paling bahaya: susah dikeluarkan dan ganas.
biasanya jatuh hati kat org baik
bukan hanya berlaku kpd org bujang, tapi yg dah kawen pun ada yg kena.
mangsa biasanya perempuan, tapi lelaki pun ada yg kena.
kemungkinan jin yg mmg berada di rumah mangsa, jin yg lalu dan ternampak, atau jin yg mmg dihantar utk menyihir mangsa, atau jin yg dihantar utk menyihir mangsa tapi berubah tujuan kerana jatuh cinta.


Antara sebab jin asyik boleh jatuh cinta

bertelanjang wlpn bseorangan dlm rumah
jin ternampak masa berada dlm bilik air
tak baca doa sblm bersama isteri
selalu tidur berseorangan. Contoh org bujang tinggal seorg diri di rumah. (Takde housemate)


Antara tanda2 kehadiran jin asyik

isteri mengamuk tetiba bila tengok perempuan mendekati suami
ada kala jin asyik hanya berada di rumah, mangsa di luar baik, bila di rumah ada saja tak kena.
sering mimpi bersama dgn suami/isteri/org yg tak kenal.
mendengar nafas di tempat tidur, terasa ada seseorang tidur bersama.
badan selalu lesu, sebab selalu didakap jin asyik.
jadi tak suka cakap byk.
mimpi slalu naik pelamin / hamil.
selesa duduk menyendiri.
tarasa alat kelamin disentuh semasa tidur.


Antara kesan gangguan Jin Asyik

boleh sbbkan tak kawen, atau kawen tp anak jadi degil
dipinang tp org tak jadi sbb ada sihir gagal nikah mghodohkan perempuan yg ingin dipinang, buat tak senonoh dpn rombongan etc, atau perempuan nampak peminang mcm org tua, hodoh etc
ada saja halangan bila mangsa merancang utk kawen. Jin asyik cuba gagalkan perkahwinan.


Banyak lagi yg saya tak kongsikan kat sini..kalau nak tau lebih lanjut, download dan dengar MP3 ceramah tu..atau rasa tak cukup gak, contact ustaz Jumadi. :)

Haa..jgn tanya saya lebih2..saya just kongsikan apa yg ada dlm ceramah tu je. Mungkin ada sesapa mengalami tanda2 atau berpengalaman menghadapi jin asyik, harap dapat kongsikan cerita di sini.

Lepas saya dengar ceramah ni.. :sewel: saya rasa saya macam ada tanda2 kehadiran dia je. :sewel:

Byha
17-01-07, 11:33 AM
seram jugak bila dgr nih...

kwn aku penah citer... sepanjang dia belajar dulu mmg selalu kene... jin rasanya...
benda tu buatkan dia x kenal kwn dgn mana² lelaki...
bila dia berubat benda tu lg marah & cekik² dia...
lama² sbb dah terlalu biasa dia wat tatau jek...
tp dia x penah nampak terang² bende tu... cuma pernah bckp la... & benda tu mmg ganas sbb kasar...
tp nasib baik benda tu x buat apa² sx... sg jer la...

tp la nih dah ok... dgr² dia dah tunang...

aku pun takut gaks nih... dah bujang tido sensorang jek... huuu...

sawi
17-01-07, 11:44 AM
jin / bunian lain yerk

sbb ada kes2 kawin bunian..sllnya kes bunian ni lelaki baik yg kawin dgn org bunian...

tahun 2003, salah seorang student di bawa ke alam bunian, dan dia sendiri pilih utk terus tinggal sana..takmo balik... student tu mmg nampak nerd+baik+budiman... sbb tu org bunian tu suka buat menantu kot...

jin ni sama mcm bunian, atau spesis lain...

tadek ke puteri bunian nak pinang aku yer... kalo kawin org bunian, dok kat alam bunian, kat sana tak ada tol/traffic jem/minyak naik/kos hidup tinggi kot... hehehe...

el-lail
17-01-07, 11:58 AM
jin / bunian lain yerk

sbb ada kes2 kawin bunian..sllnya kes bunian ni lelaki baik yg kawin dgn org bunian...

tahun 2003, salah seorang student di bawa ke alam bunian, dan dia sendiri pilih utk terus tinggal sana..takmo balik... student tu mmg nampak nerd+baik+budiman... sbb tu org bunian tu suka buat menantu kot...

jin ni sama mcm bunian, atau spesis lain...

tadek ke puteri bunian nak pinang aku yer... kalo kawin org bunian, dok kat alam bunian, kat sana tak ada tol/traffic jem/minyak naik/kos hidup tinggi kot... hehehe...
:salam:

Saya pun tertanya-tanya beza jin asyik yg diceritakan dgn org bunian yg menunjukkan diri kat org yg dia jatuh hati tu, pastu ajak kawen ke ape ke..Ada org bunian ni Islam, dia buatla cara Islam.

Maybe beza kot.. Maybe org bunian ni dia baik sket, dia suka..dia tunjukkan diri n cakap nak kat kita. Tapi jin asyik ni, dia tak gentle..suka hati dia je nak buat org yg dia jatuh hati tu mcm isteri/suami dia tanpa minta izin atau kenalkan diri. Mangsa tak sedar, ada jin yg tgh jadikan dia isteri/suami. Camtu kot beza dia..

Entah..tak cukup info dan ilmu lagi..

WhiTe Daisy
17-01-07, 12:01 PM
:salam:
mmm..hidup harus di teruskan...
di sini, saya anjuran amalan yang boleh dijadikan amalan kita agar kita sentiasa di lindungi Allah, Insyaallah...

amalkan.. membaca Ruqyah atau sesetengah tempat di Indonesia di panggil Manzil memang telah meluas penggunaannya, cuma kita terkeliru, mana ada surah Manzil atau Ruqyah dalam Al-Quran.

Ianya sebenarnya adalah himpunan ayat2 yang diamalkan bagi mengelakkan gangguan makhluk halus yang berniat jahat pada kita. Amalan ini adalah atas kesudian Rasullullah s.a.w mengajarkan ilmu itu kepada sahabatnya semasa hayat Baginda s.a.w.

Amalan ini seeloknya di baca oleh pesakit itu sendiri, namun, sekiranya pesakit tidak mampu meneruskan bacaan, bolehlah meminta bantuan dari orang yang kuat semangatnya dan juga imannya.

Yang penting, jangan meletakkan kepercayaan hilangnya penyakit itu kerana Ruqyah, tetapi ayat2 Al-Quran yang adalah juga berunsur doa membantu kita memohon ke Hadrat Allah untuk mendapatkan perlindunganNya. Yang punya kuasa adalah Allah Azzawajalla yang memberi izin untuk menghentikan gangguan itu...
Yang penting kena istiqamah, jika boleh atau berkesempatan, amalkan setiap kali selepas sembahyang maghrib atau isya'...:tokjoget: :tokjoget:

izhani
17-01-07, 12:10 PM
tak tau plak aku.........
br jer tau ni.......
btw......nice jugak tahu ni........

little_queen
17-01-07, 12:33 PM
isk..seriau lak bace..
nway, thx for the info.. :malaysia:

asura
17-01-07, 03:56 PM
ceramahislam.com = darussyifa.org

ilmu haluss .. :hehe:

fms
17-01-07, 08:29 PM
seram jugak bila dgr nih...

kwn aku penah citer... sepanjang dia belajar dulu mmg selalu kene... jin rasanya...
benda tu buatkan dia x kenal kwn dgn mana² lelaki...
bila dia berubat benda tu lg marah & cekik² dia...
lama² sbb dah terlalu biasa dia wat tatau jek...
tp dia x penah nampak terang² bende tu... cuma pernah bckp la... & benda tu mmg ganas sbb kasar...
tp nasib baik benda tu x buat apa² sx... sg jer la...

tp la nih dah ok... dgr² dia dah tunang...

aku pun takut gaks nih... dah bujang tido sensorang jek... huuu...

kwn nko kes dier mcm aku je..kat U dulu masa tahun 1998 aku penah suka kat sorang pompuan..bile aku kene sihir, ade jin pompuan ikut aku..lepas tuh aku jadi mcm anti-sosial..x campur ngan pompuan..tahun 2000 ade lagi kes sihir..munkin jin tuh dah dihalau oleh sihir tersebut..
yg pasti aku xleh dekat ngan pompuan yg aku suka tuh..klu dekat mesti ade yg x kene..

totti 10
18-01-07, 11:54 AM
jin / bunian lain yerk

sbb ada kes2 kawin bunian..sllnya kes bunian ni lelaki baik yg kawin dgn org bunian...

tahun 2003, salah seorang student di bawa ke alam bunian, dan dia sendiri pilih utk terus tinggal sana..takmo balik... student tu mmg nampak nerd+baik+budiman... sbb tu org bunian tu suka buat menantu kot...

jin ni sama mcm bunian, atau spesis lain...

tadek ke puteri bunian nak pinang aku yer... kalo kawin org bunian, dok kat alam bunian, kat sana tak ada tol/traffic jem/minyak naik/kos hidup tinggi kot... hehehe...


erk
bukan bunian tu pon same kategori jin jugak kan?
org melayu je yg pandai2 buat perkataan bunian

ataupon ade sape2 buleh buktikan guna dalil mbuktikan bunian ni bukan jin?
:malaysia:

el-lail
18-01-07, 12:45 PM
:salam:

Maybe perkataan 'Bunian' nih datangnya daripada mereka sendiri, mereka menampakkan diri sperti manusia biasa, berkomunikasi dgn manusia dan memperkenalkan diri, sebagai orang bunian. Entah..agak je, tak pernah mengkaji.

Back to the topic!

Salah satu tanda adalah terasa kehadiran 'seseorang' ketika tidur. Hmm..sapa biasa kena tindih masa tdo? Camne yg dikatakan kena tindih tu? Badan rasa tak boleh bergerak je ke..atau rasa kehadiran 'seseorang' menyentuh diri kita? Rasanya ada beza kena tindih dgn kehadiran jin asyik nih.

mangabra
18-01-07, 01:00 PM
Kalau kita pergi ketempat ramai orang
contohnya Stadium yg penuh penonton...
Tak mustahilkah diantara ramai-ramai tu ada Jin?

el-lail
18-01-07, 01:14 PM
Kalau kita pergi ketempat ramai orang
contohnya Stadium yg penuh penonton...
Tak mustahilkah diantara ramai-ramai tu ada Jin?
:salam:

Tak mustahil..pernah terjadi di satu pasar yg ramai org berniaga jual itu ini..ada satu gerai tu jual buah cantik2 murah2 je..yg diceritakan, org tu beli buah betik kat situ, lepas beli cerita kat suami dia. Suami dia mcm minat nak beli lagi sebab murah..tgok2 takde dah gerai tu. Tnya gerai sebelah, katanya tadde pon org jual buah sebelah ni..

Heheh..Jin pun berniaga macam manusia. Weh..klu nak cter psl jin, gi topik ni lah: Mari mengenal Jin (http://bincang.net/forum/showthread.php?t=74714).

shah
18-01-07, 04:38 PM
Waktu remang2 senja merah dilangit pasang unggun...dan start panggang Satey Gagak.....Jerit le Satey..Satey.....dlam 15 minit dah tegak bulu roma.....pastu zahir le anak2 Jin...pastu baru Mak Bapak Jin... Anak2 Jin ni yg nak sangat satay camni, depa menangis nak macam budak2 nak aiskrim..family tak layan tapi depa nak jugak...Masa tu nego....la harga satay gagak dengan jin..........boleh buat duit dia bayar cash....ada berani ka.....nak bisnes dengan jin..

fms
18-01-07, 10:20 PM
erk
bukan bunian tu pon same kategori jin jugak kan?
org melayu je yg pandai2 buat perkataan bunian

ataupon ade sape2 buleh buktikan guna dalil mbuktikan bunian ni bukan jin?
:malaysia:

bunian org refer kpd keturunan jin campur manusia..

syahila
24-01-07, 02:09 PM
:salam:


Lepas saya dengar ceramah ni.. :sewel: saya rasa saya macam ada tanda2 kehadiran dia je. :sewel:

:sewel:

woooo....bahaya bahaya...

kalau bentuk badan tak cun....takkan dia terpikatlah kot... kan ya?

el-lail
24-01-07, 02:28 PM
:sewel:

woooo....bahaya bahaya...

kalau bentuk badan tak cun....takkan dia terpikatlah kot... kan ya?
:salam:

Tak pernah lak temuramah dia. Tapi rasanya dia ada 2 kategori kot:
Terpikat dgn bentuk badan n kecantikan mangsa
Terpikat dgn org baik, tak tau la baik camne..maybe yg muka nampak berseri cahaya kebaikan dia ke..cmtu kot

syahila
24-01-07, 02:49 PM
^^^yang kulit takde parut tu...kira termasuklah ya...

el-lail
25-01-07, 09:12 AM
^^^yang kulit takde parut tu...kira termasuklah ya...
:salam:

Maaf kak, tak tau..kecantikan ni subjektif. Kita manusia ni pon tgok kecantikan lain2..ada org kata cantik org lain plak kata biasa je.. Jin pon camtu gak la kot..

Wallahu`alam..

angellish
25-01-07, 12:56 PM
abih camna nak dpt tau kite nih di dampingi jin asyk nih...?
then kalo ye kite di dampingi ngan jin asyik nih,camna lak kita nak jauhkan dr dia...
means soh dia jgn jatuh cinta ngan kite...
ada dlm ceramah tuh ke?
x dpt dgr lak nih speaker rosak...
tulun dik elail jwb ek..
,ekasih in advanced

el-lail
25-01-07, 01:10 PM
:salam:

Camne nak dpt tau: dgn tanda2 yg disebutkan tu. Camne nak jauhkan..biasanya amalan ayat2 Quran boleh digunakan, tapi ada kes, wlpon mangsa slalu mengaji, kuat beribadat, ada amalkan bacaan ayat2 ruqyah, tapi gangguan tetap kena. Kemungkinan sebab iman masih nipis, atau sebenarnya hatinya 'kosong'. Atau pun memang Allah ingin menguji hambaNya.

Satu cara yg diajarkan di Mesir kpd ustaz, utk menjauhkannya ialah dgn mengenakan minyak wangi contoh minyak kasturi pada 32 anggota badan termasuk di tempat2 sulit. Katanya jin nalurinya ialah kekotoran dan bende2 busuk, tak suka pada wangian.

Tapi tak taulah kalau bunian..ada jin Islam, boleh mengaji sama..siap tajwid dan berlagu dgn baik lagi. Tapi dia nak mengganggu manusia gak. Maybe sbb dah asyik kot. Uhuhuu..

Nak suh dia jgn jatuh cinta...camne erk, klu yg jenis ternampak kita tak berpakaian tu, masa nak masuk bilik air, bacalah doa perlindungan, doa masuk dan doa keluar tandas, doa pakai baju, doa tanggal baju.

Klu yg jenis jatuh cinta sebab kebaikan..tattau la..tak kan nak buat jahat kot? Sabar je la dgn gangguan tu. Ada hikmahnya InsyaAllah.

highlander
25-01-07, 05:25 PM
:salam:

Tak pernah lak temuramah dia. Tapi rasanya dia ada 2 kategori kot:

Terpikat dgn bentuk badan n kecantikan mangsa
Terpikat dgn org baik, tak tau la baik camne..maybe yg muka nampak berseri cahaya kebaikan dia ke..cmtu kot

nasib baik perut saya ni jenis comel @ montel @ buncit
kalau tak dah tentu kena pikat ngan jin

el-lail
22-08-07, 11:18 AM
nasib baik perut saya ni jenis comel @ montel @ buncit
kalau tak dah tentu kena pikat ngan jin
:salam:

Brother, sape kata jin tak minat si perut ke depan? :tumbuk:

~Cantik itu subjektif...

se7en
06-09-07, 10:07 PM
Ustaz nie aku penah jumpe sebab bawak org berubat..kene jin asyik nie la..ustaz ade klinik dkt pasir gudang..rawatan dia bagus dan cara mengetahui ttg seseorg melalui nama sahaja

ali
06-09-07, 10:31 PM
kalo jin jatuh cinta pastu dia kasik duit

rasanya berbaloi jugak...

iksh celuparnya tangan aku nih...

jauhkan2..:lembu:

fms
08-09-07, 11:27 AM
Ustaz nie aku penah jumpe sebab bawak org berubat..kene jin asyik nie la..ustaz ade klinik dkt pasir gudang..rawatan dia bagus dan cara mengetahui ttg seseorg melalui nama sahaja

jauh plak pasir gudang..
kata kat dier bole scan jarak jauh??

se7en
08-09-07, 11:49 AM
ko contactla dia..
nak nombor pm aku...
maybe aku leh tlg ko bg kad bisnes diac

shah
08-09-07, 12:41 PM
Iblis terbahagi kepada 2..

1-Syaitan/hantu
2-Jin/khadam

Jin terbahagi kepada 2...

1-Jin kafir
2-Jin islam/khadam ataupun dalam gelaran melayu dipanggil bunian

Qarin terbahagi 2

1-Qarin yang sentiasa menyuruh tuannya berbuat jahat
2-Qarin yang sentiasa menyuruh tuannya berbuat baik

setiap manusia yang lahir mempunyai 2 qarin.........kecenderungan sesorang berbuat baik/jahat mengikut keakraban mereka bersama qarin mereka........

Bgaimana menghindarkan gangguan JIN........kita lihat kepada pemerintahan Nabi Sulaiman..........semuanya tunduk atas arahan Nabi Sulaiman........kenapa mereka tunduk dan patuh........

Pernah dengar Khatam Nabi Sulaimancuba-cuba cari dan amalkan......berserta doanya pagi dan petang........mudah-mudahan ada pertolongan dari Allah

fms
08-09-07, 11:17 PM
ko contactla dia..
nak nombor pm aku...
maybe aku leh tlg ko bg kad bisnes diac

ko PM je laa..
aku try call dari jauh..

el-lail
10-09-07, 08:54 AM
Iblis terbahagi kepada 2..

1-Syaitan/hantu
2-Jin/khadam
:salam:

Boleh ceritakan faktanya dengan terperinci kat sini: Mari mengenal Jin (http://bincang.net/forum/showthread.php?t=74714). Bukan ke Iblis tu satu je? Dia yang nak bermusuh dengan Nabi Adam dan keturunannya. Lalu diturunkan ke bumi. Singgahsana Iblis di tengah lautan. Syaitan-syaitan yang bekerja dengannya banyak. Iblis tu satu je.. Bukan camtu ke???

Cerita kat topik lain la..sini pasal jin asyik. :lampi:

shah
10-09-07, 11:29 AM
Iblis satu tapi bawah iblis tu ada syaitan dan jin................pusat operasi dan perkampungan yang terbesar dan teragung didunia adalah di segi3 bermuda................JIN yang paling tinggi tarafnya ialah jin afrait.........tapi kena ingat..........jin dan manusia mempunyai tugas yang sama...........hati-hati gak kengkadang JIN pun boleh online dalam internet.........jin pun boleh chatting.....canggih jin nie.....

fms
10-09-07, 02:22 PM
:salam:

Boleh ceritakan faktanya dengan terperinci kat sini: Mari mengenal Jin (http://bincang.net/forum/showthread.php?t=74714). Bukan ke Iblis tu satu je? Dia yang nak bermusuh dengan Nabi Adam dan keturunannya. Lalu diturunkan ke bumi. Singgahsana Iblis di tengah lautan. Syaitan-syaitan yang bekerja dengannya banyak. Iblis tu satu je.. Bukan camtu ke???

Cerita kat topik lain la..sini pasal jin asyik. :lampi:

hehe..el-lail dah ok ke ngan jin asyik nih??

el-lail
10-09-07, 03:49 PM
hehe..el-lail dah ok ke ngan jin asyik nih??
:salam:

Ngeee...belum lagi. Tak tahu lah..kena banyak bersabar je lah. Risau jugak bila dengar cerita mangsa yang dah kahwin, jin tu masih datang lagi.

Ada orang sanggup menolak suaminya kerana asyik melayan kehendak jin tu.

Subhanallah..minta simpang jauh-jauh!

fms
10-09-07, 10:15 PM
:salam:

Ngeee...belum lagi. Tak tahu lah..kena banyak bersabar je lah. Risau jugak bila dengar cerita mangsa yang dah kahwin, jin tu masih datang lagi.

Ada orang sanggup menolak suaminya kerana asyik melayan kehendak jin tu.

Subhanallah..minta simpang jauh-jauh!

ko x kawin lagi??
umur dah bape??

aku pon x lagi..ade je masalah bile dekat nak kat pompuan..

el-lail
11-09-07, 09:14 AM
:salam:

Tua dah..26. Lepas tau pasal gangguan ni, cuba tak dekat ngan pompuan. Ingat nak settlekan mahkluk jahat ni dulu. Tapi tak dapat gak. Ada yang kata lepas kawen, dia tak kan kacau lagi. Tapi dengar cerita orang lain pulak..lepas kawen pun sama je.. Huhuu..

fms
11-09-07, 10:50 AM
:salam:

Tua dah..26. Lepas tau pasal gangguan ni, cuba tak dekat ngan pompuan. Ingat nak settlekan mahkluk jahat ni dulu. Tapi tak dapat gak. Ada yang kata lepas kawen, dia tak kan kacau lagi. Tapi dengar cerita orang lain pulak..lepas kawen pun sama je.. Huhuu..

sama laa mcm aku..sb aku cuba dekat ngan pompuan (ngorat), skali sakit jantung..mcm2 hal yg berlaku..
perut pon x membantu..sume buat keyakinan diri hancuss..

so camne ko nak kawin?? dah jumpa perawat yg hebat?? aku gi Darul Syifa scan aku x dpt kesan apa2 pon..

el-lail
11-09-07, 11:51 AM
:salam:

Apa yang saya tahu, gangguan ni ada beberapa jenis:
jin duduk dalam badan
jin sentiasa berada di samping mangsa
jin kadang-kadang je datang menjenguk mangsa

Yang duduk dalam badan tu pulak ada beberapa jenis:
keluar bila mangsa atau perawat baca ayat-ayat Al-Quran yang menyakitkan dia.
terikat, tak boleh keluar walaupun dah sakit-sakit bila mangsa dirawat atau beramal.
suka hati keluar masuk macam badan mangsa tu rumah dia.

Nak tau jenis-jenis tu susah sikit. Huhuu..

fms
11-09-07, 10:54 PM
mmg susah nak tau..
sebelum aku kene sihir tahun 2000, mmg bende tu dekat gile atau dok dlm badan..
bile kene lagi skali, baru jauh skit..itupon kadang2 masuk kuar gak..

pu3_cute
12-09-07, 07:04 PM
errkk seramnyer aku baca citer korg...

aku rasa makcik aku (adik mak) pun kene lebey kurg mcm fms ngan el-lail...orgnyer baik, alim, pkai tdung labuh, rajin beramal ibadat..

setau aku dia pon berat jodoh sket...berkawan ngan laki2, tp mesti x jd pinang...klu x silap, 1st time dia kawen umo 35 kot..

1. 1st husband, duda anak 3...byk masalah...cerai..kire mmg dpt kawen tp aderr je prob.

2. 2nd husband, bujang...but then, laki dia knl sorg pempuan, pempuan tu ngorat laki dia....anto saka siam ke makcik...mmg pns je ngan asben 2nd...2nd asben pun cerai.

lps cerai berusaha nak buang saka siam, dpt tau ade lg sekor dlm bdn dah 16 thn...Ni yg selama ni duk halang jodoh...d hantar oleh sorg membe laki ex-skulmet sek men....rupanya masa form 4 dulu, makcik aku reject dia sbb yelaaa bdk skolah lagi x pk nk berchenta......masa berubat ngan ustaz anak murid harun din...antara dialog:

ustaz : sape anto ko?
jin : ***
ustaz : nape dia anto?
jin : alang2 *** x dpt, biar suma org x dpt...
ustaz :skang aku nk ko kuor...kesian kat pempuan nie (picit ibu jari kaki)
jin : x nak laa...jgn laa....sakit laa...aku suker kat dia...dia baik..mayang x tinggal..rajin beribadat..aku bkn nk buat ape pun...aku x kacau pun...aku nk duk ngan dia jer..

note: berubat kat masjid...lps isya'..mak aku temankan...makcik kene pgg ngan 6 lelaki ttpi tenaga luar biasa kuat..menjerit & mengilai setiap kali kene picit ibu jari kaki....ustaz tu kata nk berubat xleh waktu asar...makhluk halus tgh kuat..
--->kedua-dua saka tersebut dpt d kuarkan....tp ntah bila, masuk lak lg satu..

3. Lps tu dia kawen lg. 3rd husband, bujang....baik, alim, 2 thn kawen jatuh sakit. misteri. ustaz kata ade sedara dia dengki. anto mknan ke rumah. nk kenekan org lain tp asben dia yg mkn byk. dia yg kene...meninggal awal thn nie...tp yg peliknyer....makcik aku dh tau husband dia nk meninggal awal2 lagi. ada bende kasi tau. pakcik meninggal ari jum....3 ari sblm, makcik dh panggil ipar, mentua dtg berkumpul nak jumpa saat akhir. dia kata dia dh tau. pg jumaat dia dh ready segala kelengkapan (termasuk kain kapan suma)...tgu2 lum hembus nafas terakhir...mak mentua tnya, betol ker? (mcm xleh trima & x caya dgn harapan ckp makcik x tepat) makcik kata sabar...lps zohor, meninggal dgn tenang.dh sempat mintak maaf suma.

aku tgk mmg berliku lah idop makcik aku. tp dia mmg kuat. dia berserah je pd Allah.

based pada citer korunk...aku x sure lah spesies makhluk lam bdn makcik aku neh...jin/bunian/saka yg dihantar ex-bf x jd??...

makcik aku citer kat mak...mak citer kat aku lak...bende latest yg sampai skrg ade ni... ngaku arwah atuk dia...(moyang aku)...

bende neh byk tlg perkara baik laa...slalu bisik kat makcik aku...klu tgh tido...cucuu...bgnnn buat solat tahajjud...makcik aku bgn laa mayang mlm...

mcm yg fms & org2 lain ckp, dia mmg boleh predict ler..dia ckp, mak aku boleh buat duit...duk umah jer...mak aku leh ubat org...mana nk dtg kelebihan ngobat org tu WA...tp sampai skrg mak aku buat x gheti jerr...mls.

lg satu, dia yg bitau tarikh 3rd asben nk meninggal....tlg sabarkan makcik...(mulanya makcik sedih asik nangis bila dpt tau)...dia ckp, sabar cucu..ni suma dugaan Allah...xpe somi cucu org baik, nanti dia meninggal pun hari jumaat...mmg tepat!! tarikh dan masa !

cuma aku x pasti sejauh mana makcik aku caya sgt ker pd ckp bende neh?...penah nampak ke tak?...makcik mmg dh lali ler...mcm rapat pon ader....mungkin sbb dia ngaku dia arwah atuk makcik aku kot...(moyang aku neh org kg kata tetiba ilang dr kg...nk kata dh meninggal kubur pun xde..ade org ckp dia alim. naik ke langit mcm pangkat wali) uih d luar kewarasan fikiran aku ler....aku x phm sgt bab2 wali songo nie...serammm ler klu aku...mintak d jauhkan...

uh sori yer ter pjg lak story haku yer pembuka topik..

fms
13-09-07, 09:11 AM
sedih gak cite pu3_cute nih..
makcik kawin sampai 3 org..jgn saya jadi camtu dah laa..
tapi nak couple pon masih problem, apalagi klu nak kawin??
klu awak ade tempat2 yg bagus utk berubat area KL, bagitau laa..

nampaknye sume kes lebih kurang..mmg jin dari segi tipu helah hebat..x mampu manusia nak lawan..pastu dari segi ramalan mmg tepat..yg aku nampak gambaran masa depan..mmg berlaku satu persatu..

el-lail
13-09-07, 10:32 AM
mmg susah nak tau..
sebelum aku kene sihir tahun 2000, mmg bende tu dekat gile atau dok dlm badan..
bile kene lagi skali, baru jauh skit..itupon kadang2 masuk kuar gak..


..yg aku nampak gambaran masa depan..mmg berlaku satu persatu.

:salam:

Uikss..boleh nampak ke dia duk jauh/dekat/keluar/masuk? Jangan pedulikan gambaran masa depan tu..itu pun tipu daya syaitan jugak. Risau nanti jadi 'tukang ramal' yang terlarang.

Saya setakat ni cuma pernah dengar suara dia, tu pun sekali je..dia cakap nak pinjam & nak baca buku "Ruqyah" tulisan Sheikh Wahid Abdussalam Bali yang selalu saya baca. Huhuu..

Baru-baru ni saya sempat buat kajian masa dia datang ganggu tu. Dalam keadaan sakit, saya bawa bertenang dan cuba bacakan ayat-ayat tertentu.

Ada certain ayat, dia tak pergi, macam kebal konon..tapi saya baca ayat Qursi atau suroh Al-Falaq atau suroh An-Nass atau azan, saya akan rasa makin sakit, lepas tu dia pergi.

Itulah antara mukjizat yang ada pada Al-Quran selain mukjizat lainnya yang banyak.

Nak jumpa perawat-perawat pun ada kerisauan, mereka ni kerja menentang kejahatan syaitan, tentu saja iblis hantar tenteranya yang handal-handal cuba perdayakan perawat ni. Hinggakan ada amalan batil mengunakan ayat Al-Quran, tapi perawat nampak tak ada apa-apa.

Lastly, saya rawat diri sendiri dengan amalan sunat yang diajar nabi, cuba berpagar dengan "sami'na wa ato'na" (kami dengar dan kami patuh) dan beri makan pada roh diri sendiri secukupnya. Takpe lah walaupun lambat, daripada menambah dosa. Huhuuu..

pu3_cute,
Nampaknya makcik tu mudah 'ditumpangi'. Lepas satu, satu.. Benteng diri perlu dikukuhkan lagi. Nasihatkan dia, cuba jadikan Ramadhan ni untuk memperkukuhkan lagi benteng.

pu3_cute
13-09-07, 11:11 AM
sedih gak cite pu3_cute nih..
makcik kawin sampai 3 org..jgn saya jadi camtu dah laa..
tapi nak couple pon masih problem, apalagi klu nak kawin??
klu awak ade tempat2 yg bagus utk berubat area KL, bagitau laa..

nampaknye sume kes lebih kurang..mmg jin dari segi tipu helah hebat..x mampu manusia nak lawan..pastu dari segi ramalan mmg tepat..yg aku nampak gambaran masa depan..mmg berlaku satu persatu..
InsyaAllah fms, klu x silap sy... kwn sy tau 1 tempat berubat area kl...kwn sy tu ex-tunang dia anto x kasi org len dpt ngorat. tp x silap sy dia dh berubat dan bende tu dh kuar... nanti sy try tnya dia dan bitau kat sini...mudah2an awk cepat sembuh dan cpt dpt jodoh....

iskhh nampak satu-persatu...mcm 1 kelebihan...tp mcm seram pun ader...kolo dlm gambaran tuh kite nampak kite akn xcdent pd ari esoknya, leh x kite elak?...ataupun it's going to be happen, no matter what...

agaknye ni yg diorg nampak...kolo mintak no ekor kat pangkal pokok besar yer...erkk mmg misteri sungguh ler...

:salam:

pu3_cute,
Nampaknya makcik tu mudah 'ditumpangi'. Lepas satu, satu.. Benteng diri perlu dikukuhkan lagi. Nasihatkan dia, cuba jadikan Ramadhan ni untuk memperkukuhkan lagi benteng.
sedara el-lail, nak kata benteng makcik saya x kuat...amalan harian, termasuk ayat2 benteng diri mmg hari2 d amalkan. apa yg sy tgk, makcik mmg kuat beribadat. Solat mlm x tinggal. Setiap kali habis solat fardhu, lama duk ats sejadah. baca Quran, al-Ma'thurat dll...Jauh beza ler ngan saya hehe...wirid & doa' ringkas jer...Tapi 1 thing yg mmg jin tu sendiri ckp...



biasanya jatuh hati kat org baik
dia mmg jatuh chenta ngan makcik saya...mak sy sendiri dgr masa ikot p berubat...merayu2 xmo kuar...mcm boifren putus chenta...frust menonggeng nk clash...huhu

adekah sbb ini makcik sy/ org mudah d tumpangi?

p?s; nak tnya sket...besanyer bln posa neh diorg tuh dtg kaco gak ker?...sure suma kene tambat...aman ler sikit yer :D

spider
14-09-07, 08:30 AM
aku ada kawan yg mmg antara kerja dia rawat orang yg kene
gangguan :) rumah dia kat Tumpat, Kelantan dan dia nie
Ustaz yg selalu mengajar Agama kat Masjid kat Wakaf Baru.
Sesaper yg ada masalah blehla cuba jumpa dia kat Masjid
( dekat ngan pasar Wakaf Baru) nih. Biasanya dia akan ada
kat situ selepas Asar sampaila Isyak :)

el-lail
14-09-07, 10:25 AM
dia mmg jatuh chenta ngan makcik saya...mak sy sendiri dgr masa ikot p berubat...merayu2 xmo kuar...mcm boifren putus chenta...frust menonggeng nk clash...huhu

adekah sbb ini makcik sy/ org mudah d tumpangi?

p?s; nak tnya sket...besanyer bln posa neh diorg tuh dtg kaco gak ker?...sure suma kene tambat...aman ler sikit yer :D
:salam:

Dia jatuh cinta sebab kebaikan atau kecantikan, tapi macam mana dia boleh sentiasa di samping atau masuk menumpang dalam badan yang tu musykil sikit.

Andaian saya, mereka yang sebegini bukan kategori syaitan, tapi sekadar jin yang melanggar batas pergaulan sesama mahkluk. Syaitan ialah jin-jin yang bekerja dengan Iblis untuk menyesatkan jin lainnya dan manusia. Mungkin mereka ini bukan yang bekerja menyesatkan.

Sebab tu, dia rapat dengan yang kuat beribadat. Amalan melemahkan syaitan pun tak terkesan kepada dia, sebab dia juga beribadat. Jadi, bila tiba Ramadhan, mereka tak tertambat.

Itu cuma andaian saya..mungkin salah. Saya pun, bukan ada mata ketiga boleh tengok mahkluk ni, yang mana yang tertambat, yang mana sedang beribadat dan lain-lain.


والله أعلم بالصواب

Saya masih diganggu di bulan yang mulia ini. Huhuu.. Salam Ramadhan Kariim.

shah
14-09-07, 10:30 AM
Kauorang ni duduk area mana..............??????

pu3_cute
14-09-07, 11:40 AM
Sebab tu, dia rapat dengan yang kuat beribadat. Amalan melemahkan syaitan pun tak terkesan kepada dia, sebab dia juga beribadat.
owh mungkin juge...sy pun x tau sgt dunia jin nie..tu pelik tu..makcik sy dh baca mcm2 ayat pendinding tp masih d dampingi...kebal betol yer....x pun kene tingkat lagi amalan benteng diri



Saya masih diganggu di bulan yang mulia ini. Huhuu.. Salam Ramadhan Kariim.
erkk ade jugak ker...igtkan leh aman dr gangguan sebulan d bln ramadhan nie..

Kauorang ni duduk area mana..............??????aku kl...knp shah...klu ade kenal ustaz yg leh ngubat org, kat area kl....leh pm no. ke fms dan el-lail..TQ

fms
14-09-07, 09:58 PM
:salam:

Uikss..boleh nampak ke dia duk jauh/dekat/keluar/masuk? Jangan pedulikan gambaran masa depan tu..itu pun tipu daya syaitan jugak. Risau nanti jadi 'tukang ramal' yang terlarang.

Saya setakat ni cuma pernah dengar suara dia, tu pun sekali je..dia cakap nak pinjam & nak baca buku "Ruqyah" tulisan Sheikh Wahid Abdussalam Bali yang selalu saya baca. Huhuu..

Baru-baru ni saya sempat buat kajian masa dia datang ganggu tu. Dalam keadaan sakit, saya bawa bertenang dan cuba bacakan ayat-ayat tertentu.

Ada certain ayat, dia tak pergi, macam kebal konon..tapi saya baca ayat Qursi atau suroh Al-Falaq atau suroh An-Nass atau azan, saya akan rasa makin sakit, lepas tu dia pergi.

Itulah antara mukjizat yang ada pada Al-Quran selain mukjizat lainnya yang banyak.

Nak jumpa perawat-perawat pun ada kerisauan, mereka ni kerja menentang kejahatan syaitan, tentu saja iblis hantar tenteranya yang handal-handal cuba perdayakan perawat ni. Hinggakan ada amalan batil mengunakan ayat Al-Quran, tapi perawat nampak tak ada apa-apa.

Lastly, saya rawat diri sendiri dengan amalan sunat yang diajar nabi, cuba berpagar dengan "sami'na wa ato'na" (kami dengar dan kami patuh) dan beri makan pada roh diri sendiri secukupnya. Takpe lah walaupun lambat, daripada menambah dosa. Huhuuu..

pu3_cute,
Nampaknya makcik tu mudah 'ditumpangi'. Lepas satu, satu.. Benteng diri perlu dikukuhkan lagi. Nasihatkan dia, cuba jadikan Ramadhan ni untuk memperkukuhkan lagi benteng.

x nampak dier dekat..tapi perasaan bercampur aduk yg buat aku rasa dier berada dlm badan..bile kuar rasa tenang x ingat..

ye laa..dulu aku slalu tanye sbb nasib agak terumbang ambing..mmg yg diceritakan mmg btol2 berlaku..maksud dier walaupon malang, akan jadi bende yg elok di kemudian hari..
mcm kerja aku..slalu sgt tukar keje..ade satu ketika aku tanye dier bile nak stabil keje..dier cakap nnt aku datang balik tempat yg penah aku keje..skali btol tapi satu bangunan, bukan sama kompeni..

pasal rawatan, aku takut bomoh yg antar jin suruh jaga aku buat repot hari2 tentang keadaan aku..bile nak gi rawat atau baca Mathurat, bomoh tu antar lagi..takut lama2 jin tu kebal ngan doa2 yg dibaca..

fms
14-09-07, 10:09 PM
InsyaAllah fms, klu x silap sy... kwn sy tau 1 tempat berubat area kl...kwn sy tu ex-tunang dia anto x kasi org len dpt ngorat. tp x silap sy dia dh berubat dan bende tu dh kuar... nanti sy try tnya dia dan bitau kat sini...mudah2an awk cepat sembuh dan cpt dpt jodoh....

iskhh nampak satu-persatu...mcm 1 kelebihan...tp mcm seram pun ader...kolo dlm gambaran tuh kite nampak kite akn xcdent pd ari esoknya, leh x kite elak?...ataupun it's going to be happen, no matter what...

agaknye ni yg diorg nampak...kolo mintak no ekor kat pangkal pokok besar yer...erkk mmg misteri sungguh ler...

sedara el-lail, nak kata benteng makcik saya x kuat...amalan harian, termasuk ayat2 benteng diri mmg hari2 d amalkan. apa yg sy tgk, makcik mmg kuat beribadat. Solat mlm x tinggal. Setiap kali habis solat fardhu, lama duk ats sejadah. baca Quran, al-Ma'thurat dll...Jauh beza ler ngan saya hehe...wirid & doa' ringkas jer...Tapi 1 thing yg mmg jin tu sendiri ckp...

dia mmg jatuh chenta ngan makcik saya...mak sy sendiri dgr masa ikot p berubat...merayu2 xmo kuar...mcm boifren putus chenta...frust menonggeng nk clash...huhu

adekah sbb ini makcik sy/ org mudah d tumpangi?

p?s; nak tnya sket...besanyer bln posa neh diorg tuh dtg kaco gak ker?...sure suma kene tambat...aman ler sikit yer :D

klu ade kontek, bagi laa tau..dah gagal nak bercinta byk kali dah ni..x couple2 lagi walau byk peluang..

pasal ramalan, biasa saya yg tanye sbb nak tau hidup pada masa depan..biasa laa asyik2 kene serang emosi dari manusia ade, dari segi nak bersolat x bole2 jugak berniat pon ade..kene ulang2 byk lagi..
bayangkan bile dah keje asyik resign kamikaze je..camne nak kawin..mmg emosi kene attack btol2..

fms
14-09-07, 10:16 PM
aku ada kawan yg mmg antara kerja dia rawat orang yg kene
gangguan :) rumah dia kat Tumpat, Kelantan dan dia nie
Ustaz yg selalu mengajar Agama kat Masjid kat Wakaf Baru.
Sesaper yg ada masalah blehla cuba jumpa dia kat Masjid
( dekat ngan pasar Wakaf Baru) nih. Biasanya dia akan ada
kat situ selepas Asar sampaila Isyak :)

bagi no phone perawat tu..try nak call dari jauh..