PDA

View Full Version : KONGSI: Zikir Buang Angin Dalam Badan



hikmahurut
09-03-08, 07:56 PM
http://i262.photobucket.com/albums/ii108/hikmahurut/sendawa.jpg

Para pembaca cuba amal baca THO HA(taha ayt 1) byk2 dlm hati,insyaALLAH dlm masa 5 minit anda akan sendawa.Zikir ini boleh dibaca jika anda terasa bdn diserang jin atau ada orang yg ingin menduga ilmu pada kita.Bila kita diserang jin selalunya kita akan rasa sesak nafas,sakit kepala dan terasa dihiris-hiris dgn pisau.SELAMAT MENCUBA

norf
09-03-08, 09:48 PM
baca je THO HA?
byk kali?

asura
10-03-08, 08:54 AM
perawat ker hang ni ..ehehe ??

TonDu
10-03-08, 12:23 PM
Nak kentut pun ada zikir ke...buang angin juga tu...

ruhani
27-06-08, 12:47 AM
http://i262.photobucket.com/albums/ii108/hikmahurut/sendawa.jpg

Para pembaca cuba amal baca THO HA(taha ayt 1) byk2 dlm hati,insyaALLAH dlm masa 5 minit anda akan sendawa.Zikir ini boleh dibaca jika anda terasa bdn diserang jin atau ada orang yg ingin menduga ilmu pada kita.Bila kita diserang jin selalunya kita akan rasa sesak nafas,sakit kepala dan terasa dihiris-hiris dgn pisau.SELAMAT MENCUBA

t/kaseh....kongsi ilmu:sengih:

wakjoko
27-06-08, 08:26 AM
uisk bagus nye, memang byk lagi khasiat ayat Al-Quran cuma malang nya kita xtau/xingat.

time kaseh laa byk2

el-lail
27-06-08, 10:54 AM
:salam:

Ilmu apa macam ni? Baca ayat Al-Quran untuk buang angin?? Lain macam je..

Maaf, saya tak pernah dengar yang nabi atau para sahabat atau ulama generasi selepas sahabat ajar ilmu macam ni.. Patut ke kita terima je apa-apa yang dikatakan ilmu yang disandarkan amalannya kepada Al-Quran dengan mudah begini walaupun ia agak pelik? Tak risau ke, orang yang mengajar ilmu camni jadi macam lagi bijak daripada baginda nabi, sebab nabi pun tak ajar para sahabat perkara ni.

Adakah "jampi tak mengapa asalkan tidak syirik" sebagai alasan kita jadikan ayat al-Quran ini sebagai jampi untuk buang angin?

Ada sapa-sapa boleh jawab? Kalau tak ada, cukuplah amalkan minum jus halia untuk buang angin. Kalau ada sumber sandaran amalannya, saya berbesar hati untuk menerima.

Saya tahu, perawat-perawat yang kata merawat dengan cara Islam ni ada macam-macam lagi ilmu yang tak tahu dapat dari mana, walaupun pelik..tapi tetap diamalkan. Harap kita berhati-hati dengan perangkap-perangkap syaiton. Walaupun tak nampak seperti salah, lebih baik kita berhati-hati.


والله أعلم بالصواب

revomatrix
27-06-08, 10:56 AM
maaf laa kalau saya salah cara bertanya .

dari mana dpt nas/hadith yang mengatakan cara tersebut leh mengurangkan angin dalam badan ?

el-lail
27-06-08, 11:24 AM
maaf laa kalau saya salah cara bertanya .

dari mana dpt nas/hadith yang mengatakan cara tersebut leh mengurangkan angin dalam badan ?
:salam:

Ayat-ayat Al-Quran yang sebut pasal azhab dan keagungan Alloh biasanya bila dibacakan kepada mangsa gangguan jin dan sihir, akan ada effect yang baik untuk proses rawatan.

Tapi untuk ayat-ayat rahsia seperti Alif Lam Mim, Qof, Nun, To Ha dan lain-lain, saya tak tahu lah.. Adakah para perawat gangguan jin & sihir ni gunakan kaedah cuba-jaya? Baca To Ha pada mangsa, tengok apa jadi pada mangsa tu. Mangsa terus buang angin tak henti-henti, maka diajarkan baca 'To Ha' untuk buang angin. Macam tu kot..Maaf, sekadar andaian.

Setahu saya, mereka ni ada satu buku khusus ceritakan khasiat ayat-ayat rahsia tu. Sedangkan para pentafsir biasanya akan menyerahkan pengertiannya kepada Alloh.

Quote from terjemahan bimbingan Ar-Rahman:

Diantara ahli-ahli tafsir ada yang menyerahkan pengertiannya kepada Allah karena dipandang termasuk ayat-ayat mutasyaabihaat, dan ada pula yang menafsirkannya. Golongan yang menafsirkannya ada yang memandangnya sebagai nama surat, dan ada pula yang berpendapat bahwa huruf-huruf abjad itu gunanya untuk menarik perhatian para pendengar supaya memperhatikan Al Quran itu, dan untuk mengisyaratkan bahwa Al Quran itu diturunkan dari Allah dalam bahasa Arab yang tersusun dari huruf-huruf abjad. Kalau mereka tidak percaya bahwa Al Quran diturunkan dari Allah dan hanya buatan Muhammad s.a.w. semata-mata, maka cobalah mereka buat semacam Al Quran itu.

eksp
27-06-08, 11:37 AM
dah terlalu banyak sangat amalan-amalan pelik2 yang tidak berlandaskan nas / dalil, sunnah Rasulullah dan amalan generasi Sahabat dan Salafussoleh terdahulu, yang kini dijadikan amalan... Harapnya sebelum kita mengamalkan sesuatu, kita dapat menyelusuri terlebih dahulu dari mana datangnya amalan tersebut. Kalau dari sumber yang sahih dari sudut Islam, maka amalkan lah... jika tidak, jangan terlalu cepat percaya

Khuatir nanti kita akan dikategorikan sebagai pendokong amalan bidaah, dan penyelewengan ayat2 Quran di akhirat nanti

Wallahualam

pertama kali dengar amalan sebut perkataan tho ha banyak2 boleh buang angin... ish ish

ruhani
28-06-08, 02:22 AM
:salam:

Ilmu apa macam ni? Baca ayat Al-Quran untuk buang angin?? Lain macam je..

Maaf, saya tak pernah dengar yang nabi atau para sahabat atau ulama generasi selepas sahabat ajar ilmu macam ni.. Patut ke kita terima je apa-apa yang dikatakan ilmu yang disandarkan amalannya kepada Al-Quran dengan mudah begini walaupun ia agak pelik? Tak risau ke, orang yang mengajar ilmu camni jadi macam lagi bijak daripada baginda nabi, sebab nabi pun tak ajar para sahabat perkara ni.

Adakah "jampi tak mengapa asalkan tidak syirik" sebagai alasan kita jadikan ayat al-Quran ini sebagai jampi untuk buang angin?

Ada sapa-sapa boleh jawab? Kalau tak ada, cukuplah amalkan minum jus halia untuk buang angin. Kalau ada sumber sandaran amalannya, saya berbesar hati untuk menerima.

Saya tahu, perawat-perawat yang kata merawat dengan cara Islam ni ada macam-macam lagi ilmu yang tak tahu dapat dari mana, walaupun pelik..tapi tetap diamalkan. Harap kita berhati-hati dengan perangkap-perangkap syaiton. Walaupun tak nampak seperti salah, lebih baik kita berhati-hati.


والله أعلم بالصواب

saya rasa tuan hikmahurut ni memang berpengalaman dlm bidang urut mengurut ni,mungkin beliau ni dah cuba amalan ni,sebab tu beliau ni kongsi di sini,pada fikiran saya ia ada lah ayat Al Quran juga,tak salah klu kita amalkan,klu tak silap Nabi juga ada bersabda,baca lah al Quran walaupun satu ayat...klu tak silap alif..mim...raa...(dah lupa agak cam gitu lah)minta tuan hikmahurut beri penjelasan sikit.....:nerd:

zamreda
28-06-08, 03:08 AM
baca bismillah kemudian urut-urut kan badan.tak perlu ambil sececah-cecah ayat quran utk tujuan yng klau ada usaha lain yng lbih bagus lagi.

revomatrix
28-06-08, 10:36 AM
saya rasa tuan hikmahurut ni memang berpengalaman dlm bidang urut mengurut ni,mungkin beliau ni dah cuba amalan ni,sebab tu beliau ni kongsi di sini,pada fikiran saya ia ada lah ayat Al Quran juga,tak salah klu kita amalkan,klu tak silap Nabi juga ada bersabda,baca lah al Quran walaupun satu ayat...klu tak silap alif..mim...raa...(dah lupa agak cam gitu lah)minta tuan hikmahurut beri penjelasan sikit.....:nerd:

saya bukan orang yang pandai dalam hal2 berkaitan perubatan Islam , dan saya plak cetek sikit dalam ilmu2 begini

mungkin penerangan lanjut lebih diperlukan ,takmau laa dikatakan mengikut apa yang orang ajar ... bahaya ;)

kampung_girl
28-06-08, 03:58 PM
pada pendapat aku, memang smua yg ade dlm Quran ble diamalkan.
asalkan tujuannye tak bercanggah dgn Shariah.
Macam amalkan asma ul husna.
contohnya kalo nak selalu diberi petunjuk,
amalkan baca Ya Fattah sbg zikir.
tapi niat kena btul dan yakin pe2 pun adalah dr Allah,
bukan dtg dr keajaiban ayat yg kita baca.

ruhani
28-06-08, 07:34 PM
pada pendapat aku, memang smua yg ade dlm Quran ble diamalkan.
asalkan tujuannye tak bercanggah dgn Shariah.
Macam amalkan asma ul husna.
contohnya kalo nak selalu diberi petunjuk,
amalkan baca Ya Fattah sbg zikir.
tapi niat kena btul dan yakin pe2 pun adalah dr Allah,
bukan dtg dr keajaiban ayat yg kita baca.

saya rasa pun gitu jugak,lagi pun tuan hikmahurut ni se orang ustad bertauliah....kita patut hormati beliau ni.saya lihat di profile tuan hikmahurut ni tak lokek ngan ilmu...asalkan kita yakin dgn ayat2 Allah....tapi nak bincang sikit,apa kah kita hanya fikir Allah tu hanya berada di agama islam saje?apa kah di agama2 lain Allah tak ada?bahasa2 lain itu jugak dari Allah...Allah maha kaya ,DIA tak menganuti apa2 agama pun,klau kita kata Allah hanya berada di agama islam bermakna kita menempatkan Allah itu di satu agama sahaje,sedangkan Allah tidak bertempat dan DIA bukan makhluk,agama ada lah jalan menuju ke hadirat nya.minta maaf lah ye,klau kita lihat orang2 yg beragama lain,dorang pun ada tabib2 yg boleh mengubati pesakit2 dorang,dgn bahas dorang tapi baik,apa kah tabib2 dorang tu yg membaikan,yg mengubati?bukan kah Allah yg berkuasa biar pun bahasa2 dorang @#$%^&&&***....tapi hanya Allah yg mengabulkan...salam.

trew
28-06-08, 08:03 PM
saya rasa pun gitu jugak,lagi pun tuan hikmahurut ni se orang ustad bertauliah....kita patut hormati beliau ni.saya lihat di profile tuan hikmahurut ni tak lokek ngan ilmu...asalkan kita yakin dgn ayat2 Allah....tapi nak bincang sikit,apa kah kita hanya fikir Allah tu hanya berada di agama islam saje?apa kah di agama2 lain Allah tak ada?bahasa2 lain itu jugak dari Allah...Allah maha kaya ,DIA tak menganuti apa2 agama pun,klau kita kata Allah hanya berada di agama islam bermakna kita menempatkan Allah itu di satu agama sahaje,sedangkan Allah tidak bertempat dan DIA bukan makhluk,agama ada lah jalan menuju ke hadirat nya.minta maaf lah ye,klau kita lihat orang2 yg beragama lain,dorang pun ada tabib2 yg boleh mengubati pesakit2 dorang,dgn bahas dorang tapi baik,apa kah tabib2 dorang tu yg membaikan,yg mengubati?bukan kah Allah yg berkuasa biar pun bahasa2 dorang @#$%^&&&***....tapi hanya Allah yg mengabulkan...salam.

mana tau hikmahurut ni ustaz bertauliah?

adakah agama tu tempat?

adakah ruhani iktiraf agama lain benar sama seperti agama Islam?

kalau betul la pendapat ruhani, kenapa nabi SAW tak buat penyatuan agama, tapi baginda berdakwah agama Islam?

wassalam.

ruhani
04-07-08, 05:13 PM
saya dah cuba zikir tho ha ni,memang berkesan,t/kaseh T/hikmahurut.:apelah:

azharkm
04-07-08, 05:20 PM
Patutle le saya dengar bunyi bising tadi. Kuatnya angin :tumbuk:

flash
05-07-08, 01:47 AM
ingat urut jer blh buang angin!!!!!!!!!!!!!!

Pendeta
12-07-08, 04:46 PM
mana tau hikmahurut ni ustaz bertauliah?

Cuba trace IP diorang dua ni. Molek je sorang propose sorang sokong. Mintak penjelasan tak beri pula.

I smell a dupe.

fms
12-07-08, 10:47 PM
ni bukan pasal buang angin..
tapi amalan utk pastikan ade jin ke tak dlm badan..
klu ade jin kuat (jin sihir atau saka), nnt ade angin kluar..
itu yg dier maksudkan..

ade lagi sambungan..
x salah aku A'in, Shin, Qaf..
pon bole amalkan gak..

luhaydan
01-11-09, 01:12 AM
:salam:

Ilmu apa macam ni? Baca ayat Al-Quran untuk buang angin?? Lain macam je..

Maaf, saya tak pernah dengar yang nabi atau para sahabat atau ulama generasi selepas sahabat ajar ilmu macam ni.. Patut ke kita terima je apa-apa yang dikatakan ilmu yang disandarkan amalannya kepada Al-Quran dengan mudah begini walaupun ia agak pelik? Tak risau ke, orang yang mengajar ilmu camni jadi macam lagi bijak daripada baginda nabi, sebab nabi pun tak ajar para sahabat perkara ni.

Adakah "jampi tak mengapa asalkan tidak syirik" sebagai alasan kita jadikan ayat al-Quran ini sebagai jampi untuk buang angin?

Ada sapa-sapa boleh jawab? Kalau tak ada, cukuplah amalkan minum jus halia untuk buang angin. Kalau ada sumber sandaran amalannya, saya berbesar hati untuk menerima.

Saya tahu, perawat-perawat yang kata merawat dengan cara Islam ni ada macam-macam lagi ilmu yang tak tahu dapat dari mana, walaupun pelik..tapi tetap diamalkan. Harap kita berhati-hati dengan perangkap-perangkap syaiton. Walaupun tak nampak seperti salah, lebih baik kita berhati-hati.


والله أعلم بالصواب



saya berpendapat, anda patut merujuk perkara ini dgn Tuan Guru Dato Dr Haron Din...
Adakah "jampi tak mengapa asalkan tidak syirik" sebagai alasan kita jadikan ayat al-Quran ini sebagai jampi untuk buang angin?
untuk persoalan ini beliau ada pendapatya sendiri berdasarkan nas2 dan membolehkan jampi dibolehkan asalkan tidak syirik... untuk penerangan lebih lanjut sila ikuti kuliahnya..

chepot79
01-11-09, 01:19 AM
saya berpendapat, anda patut merujuk perkara ini dgn Tuan Guru Dato Dr Haron Din...
Adakah "jampi tak mengapa asalkan tidak syirik" sebagai alasan kita jadikan ayat al-Quran ini sebagai jampi untuk buang angin?
untuk persoalan ini beliau ada pendapatya sendiri berdasarkan nas2 dan membolehkan jampi dibolehkan asalkan tidak syirik... untuk penerangan lebih lanjut sila ikuti kuliahnya..

saya setuju dgn pendapat luhaydan, tidak semestinye tidk ade hadis atau nas, make ia tertolak. ilmu Allah maha luas,

contoh : marilah beli kerete proton persona latest , bergaya, selesa dan mampu beli, pandulah setiap hari dengan yakin.

adakah kite tolak kerena tidak ade hadis dan al quran menyuruh kite pandu kerete?

begitu juga la amalan baca tho Ha tersebut... asalkan niat kite berubat ikhlas dengan ayat suci dan berserah kepada Allah. segala penyembuhan adalah hak mutlak Dia, bukan ayat atau surah. kite sekadar berusaha.

trew
01-11-09, 06:35 AM
saya setuju dgn pendapat luhaydan, tidak semestinye tidk ade hadis atau nas, make ia tertolak. ilmu Allah maha luas,

contoh : marilah beli kerete proton persona latest , bergaya, selesa dan mampu beli, pandulah setiap hari dengan yakin.

adakah kite tolak kerena tidak ade hadis dan al quran menyuruh kite pandu kerete?

begitu juga la amalan baca tho Ha tersebut... asalkan niat kite berubat ikhlas dengan ayat suci dan berserah kepada Allah. segala penyembuhan adalah hak mutlak Dia, bukan ayat atau surah. kite sekadar berusaha.

jangan pukul rata... mana boleh samakan hal dunia dengan ibadat (agama).

memang ilmu ALLAH tu maha luas... tapi macam mana ilmu agama sampai kat kita?

semua orang setuju yang Nabi Muhammad SAW menjadi penyampai ilmu agama kepada kita. dan kebanyakkan orang setuju yang Nabi Muhammad SAW adalah nabi dan rasul yang terakhir dan baginda telah wafat.

ALLAH sendiri berfirman bahawa agama Islam ni telah lengkap.

adakah dengan niat ikhlas sahaja boleh membatalkan ayat al-Quran yang menyatakan agama Islam ni telah lengkap?

tetapi ALLAH tak pernah melarang umat Islam mereka cipta perkara baru dalam urusan dunia - dunia ini tak lengkap... sepatutnya orang yg suka pukul rata macam ni jadikan diri sebagai model untuk lebih banyak mereka cipta dalam hal keduniaan... malangnya hari ni, umat Islam lah yang paling jauh ketinggalan. reka cipta yang dibolehkan dia tinggal... tapi sibuk mencipta dalam sesuatu yang telah dijanjikan lengkap.

berdasarkan kelonggaran "bawak kereta takde hadith pun" "guna komputer takde hadith pun" dan lain-lain lagi, maka sangat mudah ajaran sesat masuk dalam masyarakat kita... malah lebih teruk munculnya orang yang mengaku menjadi rasul dan paling teruk mempunyai pengikut yang setia.

tidak salah berdoa dengan apa-apa ayat al-Quran. tetapi dengan menetap kelebihan sesuatu ayat dengan perkara2 tertentu adalah salah. penetapan macam ni hanya Nabi SAW yang boleh tetapkan.

waALLAHu'alam.

wassalam.

kav3330
01-11-09, 10:39 AM
aku konfius gak ni...bkn ke al-quran itu penawar ke?kite pn beriman ngan setiap ayat dlam quran...andai kite yakin bahawa ayat quran tu leh jd penawar sakit tertentu maka dikire bidaah ke sbb x de nas?...aku ada jgk terbaca bile kite sebut kalimah dalam Al-quran ni or nama Allah dengan betul makhraj nya...ia ada efek pada kesihatan...konfius2

trew
01-11-09, 11:20 AM
aku konfius gak ni...bkn ke al-quran itu penawar ke?kite pn beriman ngan setiap ayat dlam quran...andai kite yakin bahawa ayat quran tu leh jd penawar sakit tertentu maka dikire bidaah ke sbb x de nas?...aku ada jgk terbaca bile kite sebut kalimah dalam Al-quran ni or nama Allah dengan betul makhraj nya...ia ada efek pada kesihatan...konfius2

cuba baca balik... tambah2 yang bold dan garis tu...


jangan pukul rata... mana boleh samakan hal dunia dengan ibadat (agama).

memang ilmu ALLAH tu maha luas... tapi macam mana ilmu agama sampai kat kita?

semua orang setuju yang Nabi Muhammad SAW menjadi penyampai ilmu agama kepada kita. dan kebanyakkan orang setuju yang Nabi Muhammad SAW adalah nabi dan rasul yang terakhir dan baginda telah wafat.

ALLAH sendiri berfirman bahawa agama Islam ni telah lengkap.

adakah dengan niat ikhlas sahaja boleh membatalkan ayat al-Quran yang menyatakan agama Islam ni telah lengkap?

tetapi ALLAH tak pernah melarang umat Islam mereka cipta perkara baru dalam urusan dunia - dunia ini tak lengkap... sepatutnya orang yg suka pukul rata macam ni jadikan diri sebagai model untuk lebih banyak mereka cipta dalam hal keduniaan... malangnya hari ni, umat Islam lah yang paling jauh ketinggalan. reka cipta yang dibolehkan dia tinggal... tapi sibuk mencipta dalam sesuatu yang telah dijanjikan lengkap.

berdasarkan kelonggaran "bawak kereta takde hadith pun" "guna komputer takde hadith pun" dan lain-lain lagi, maka sangat mudah ajaran sesat masuk dalam masyarakat kita... malah lebih teruk munculnya orang yang mengaku menjadi rasul dan paling teruk mempunyai pengikut yang setia.

tidak salah berdoa dengan apa-apa ayat al-Quran. tetapi dengan menetap kelebihan sesuatu ayat dengan perkara2 tertentu adalah salah. penetapan macam ni hanya Nabi SAW yang boleh tetapkan.

waALLAHu'alam.

wassalam.

wassalam.

kav3330
01-11-09, 09:16 PM
oh paham2 bro trew...maksudnya kite x bleh kata kan bahawa sesuatu perkara itu dapat disembuhkan ngan ayat2 tertentu dalam al-quran melainkan yg diceritakan oleh Nabi...jd pasal ayat THO,HA ni...kalo benar ia dpat menghilangkan angin dalam badan ni ia adalah salah satu kelebihan ayat tersebut...bkn semestinya...mcm tu ek?

chepot79
06-11-09, 06:27 AM
jangan pukul rata... mana boleh samakan hal dunia dengan ibadat (agama).

memang ilmu ALLAH tu maha luas... tapi macam mana ilmu agama sampai kat kita?

semua orang setuju yang Nabi Muhammad SAW menjadi penyampai ilmu agama kepada kita. dan kebanyakkan orang setuju yang Nabi Muhammad SAW adalah nabi dan rasul yang terakhir dan baginda telah wafat.

ALLAH sendiri berfirman bahawa agama Islam ni telah lengkap.

adakah dengan niat ikhlas sahaja boleh membatalkan ayat al-Quran yang menyatakan agama Islam ni telah lengkap?

tetapi ALLAH tak pernah melarang umat Islam mereka cipta perkara baru dalam urusan dunia - dunia ini tak lengkap... sepatutnya orang yg suka pukul rata macam ni jadikan diri sebagai model untuk lebih banyak mereka cipta dalam hal keduniaan... malangnya hari ni, umat Islam lah yang paling jauh ketinggalan. reka cipta yang dibolehkan dia tinggal... tapi sibuk mencipta dalam sesuatu yang telah dijanjikan lengkap.

berdasarkan kelonggaran "bawak kereta takde hadith pun" "guna komputer takde hadith pun" dan lain-lain lagi, maka sangat mudah ajaran sesat masuk dalam masyarakat kita... malah lebih teruk munculnya orang yang mengaku menjadi rasul dan paling teruk mempunyai pengikut yang setia.

tidak salah berdoa dengan apa-apa ayat al-Quran. tetapi dengan menetap kelebihan sesuatu ayat dengan perkara2 tertentu adalah salah. penetapan macam ni hanya Nabi SAW yang boleh tetapkan.

waALLAHu'alam.

wassalam.

salam,

saudara kata jangan pukul rata antara ibadat dgn soal dunia....tapi setelah habis membaca posting saudara, ia sama juga dgn apa yg saya maksudkan.

soal dunia dan ibadat tetap sama saja....soal dunia pun ibadat juga.

baiklah kalau kita tak mahu contoh diberikan melalui soal dunia dan ibadat.saya berikan contoh lain.

kenduri tahlil yg kita amalkan dinegara kita, mana ada hadis dan quran menyarankannya? tidak ada bukan?

tapi adakah ia menyalahi hukum ? begitulah perumpamaannya, apabila kita baca "tho haa" untuk membuang angin dalam badan.

harap maklum.

herblife
06-11-09, 08:53 AM
amal sahaja selagi tak bercangah dgn syariat islam

pu3_cute
11-11-09, 11:09 AM
eh berkesan la..
tq pembuka thread..

trew
11-11-09, 02:42 PM
eh berkesan la..
tq pembuka thread..

ucapkan lah alhamdulillah...

wassalam.

pu3_cute
11-11-09, 02:55 PM
ucapkan lah alhamdulillah...

wassalam.

ye sendawa mmg ckp alhamdulillah :)

trew
11-11-09, 03:12 PM
ye sendawa mmg ckp alhamdulillah :)

bersin cakap alhamdulillah.

wassalam.

farezwani
11-11-09, 04:25 PM
haha betul...sampai terkentut aku baca posting nih...tq...memang mujarab

pu3_cute
11-11-09, 04:51 PM
kan farezwani..
mana pembuka thread..
xde ayat˛ Quran lain lagi?

sy setuju ngan quote dr trew..

tidak salah berdoa dengan apa-apa ayat al-Quran. tetapi dengan menetap kelebihan sesuatu ayat dengan perkara2 tertentu adalah salah. penetapan macam ni hanya Nabi SAW yang boleh tetapkan.

pendapat saya..
kolo berzikir dgn ayat˛ Quran or nama˛ Allah..
bkn lah kite yakin dgn kuasa ayat tersebut..

pada saya lah..
cuma berzikir.. memuji, menyeru dan mengharapkan bantuan Allah menyembuhkan sesuatu penyakit. Sesungguhnye Allah yg Maha menyembuhkan segala penyakit.

kalau folo rancangan Ar Rayyan Bersama Dr Fatma El Zahraa kat astro pun..
dia slalu kasi ayat˛ Quran untuk amalan..
cth, ayat utk lembutkan hati anak ker..
sama la mcm tho ha ni. utk buang angin.

itu yg saya faham.
kalau salah harap betulkan.

farezwani
11-11-09, 05:26 PM
tp sy try td sebutan tho ha tu...kite mcm melepaskan angin dgn agak bnyk...
mcm senaman yes boleh terima la...
tp if magic2 menganggap semata2 sebut ayat boleh buat mcm2 then xbole blah la kira...

qanaah04
13-08-11, 07:36 AM
Diharuskan berubat dengan menggunakan al-Quran untuk semua jenis penyakit (rohani dan jasmani)
Allah s.w.t. telah berfirman yang bermaksud:”Dan Kami turunkan dari al-Quran yang menjadi penawar (penyembuh) dan rahmat bagi orang-orang yang beriman, dan tidaklah kepada orang-orang yang zalim melainkan kerugian.” – surah al-Isra’ ayat: 82
Wajib yakin bahawa, hanya Allah yang menyembuhkan penyakit dan al-Quran semata-mata kalam Allah yang padanya terdapat penawar kepada manusia.
Rasulullah s.a.w. telah bersabda yang bermaksud:”Setiap penyakit ada ubatnya (penawar) dan apabila suatu ubat itu sesuai dengan jenis penyakitnya, maka penyakit itu akan sembuh dengan izin Allah” – hadis riwayat Muslim
Berkata Imam Muhammad bin al-Hasan, “diharuskan berjampi dengan jampi yang terdapat di dalam al-Quran dengan menyebut nama Allah. Adapun dengan perkataan lain yang tidak diketahui makna dan asal-usulnya, maka tidak harus berjampi dengannya.” (Sila rujuk al-Muwattha’ bab ar-Ruqa)

bebola
18-08-11, 04:57 PM
anggap je baca TO HA itu adalah zikir.. kan mudah.

Merquryman
09-09-11, 08:58 PM
Assalamualaikum...sy orang baru..

apa pndpt yg diketahui oleh el-lail jika Jus Halia itu dibaca dgn ayat2 al-quran berupa ayatus syifa?

---------- kemaskini 09-09-11 09:03 PM ----------


saya setuju dgn pendapat luhaydan, tidak semestinye tidk ade hadis atau nas, make ia tertolak. ilmu Allah maha luas,

contoh : marilah beli kerete proton persona latest , bergaya, selesa dan mampu beli, pandulah setiap hari dengan yakin.

adakah kite tolak kerena tidak ade hadis dan al quran menyuruh kite pandu kerete?

begitu juga la amalan baca tho Ha tersebut... asalkan niat kite berubat ikhlas dengan ayat suci dan berserah kepada Allah. segala penyembuhan adalah hak mutlak Dia, bukan ayat atau surah. kite sekadar berusaha.

Kl beli kereta persona dengan riba camana pulak? pening2....

Jabat14
03-01-12, 03:02 AM
Salam..

Bacalah Al-Quran setiap hari.. itulah penawarnya.

Jangan jadikan kita suci Al-Quran tu semata-mata utk merawat penyakit saja..
Bila sakit je baru nak capai Al Quran atau baru nak beramal dengannya..

Istiqomahlah walau sebaris ayat Al- Quran sehari buat permulaan.. buatlah 44 hari tanpa gagal..
Lepas tu dengan izin Allah amalan tu boleh sebati dengan diri kita

Insya Allah.. wallahuaklam