PDA

View Full Version : Pakaian untuk musim sejuk



bonnie
19-09-08, 09:44 AM
cousin nak pg China next-next month.. so nak tlg dier cari pakaian yg sesuai at least sehelai dua.... so kat mana yer.. area-area KL yg ader jual baju-baju nie.. murah-murah dan cantik?

Kami ingat nak turun Kl.. dan terus ke tempat tue. so tak perlu nak ronda-ronda semua mall kat KL nie kan..



Tq

Hairanaz
22-09-08, 12:04 AM
beli baju sejuk2 kat kedai2 bundle pon orait...murah2...pastu elok2 gak lagi...

baju2 musim sejuk ni beli kat mesia memang mahal2...pastu pakai nyer sekejap jer.....tak berbaloi beli mahal2....kecuali memang pegi negara sejuk2 tiap2 tahun....

totti 10
22-09-08, 01:16 AM
actually mnde 1st aku rase kne la kaji dulu agak2 bape
suhu yang paling tepat kat sana pada waktu tu
kalau dah dlm bulan 12 tu
aku rasa kalau kat china kne tempat mau gak ade yang
dah negatif
so down jacket la jawabnyeeeee
sweather n jacket2 cikai tu mmg mcm pakai singlet jela

:D

CupidOfLuv
22-09-08, 09:24 AM
next-next month tu bila?

yup.. kena tengok tempat dgn time jugak..
ade member kena anta gi china last year..
pepenat jek dia bawak segala mcm mak nenek ingatkan sejuk..
skali ta payah pakai pon.. sweater biasa pon da cukup..
itu kalo kena pegi time peralihan..
kalo salah timing dan salah tempat.. wooo.. boley beku jugak tu ..

hmm.. in case still needed, banyak kedai ble carik,
kalo xmo beli kat bundle.. gi kedai mahal sket pon ada..

universal traveller ada.. rofina ada.. even online outlet pon ada jual..

bonnie
22-09-08, 02:18 PM
dia nak pg sana dlm pertengahan bulan 12.. khabarnya beijing sejuk sgt time tue.. so rasanyer mcm kena carik yg tebal la ...

Cupid,
universal traveller dan rofina tue kat mana yer? saya nie, 1 tempat jer yg saya tahu ader jual baju-baju winter nie.. kat sogo... so kalau tau tempat.. lebih senang saya tuju ke sana jer..

tq

Mac Weng
22-09-08, 02:32 PM
aha....kalo tgh bulan 12 confirm sejuk.....mungkin bawah 0C pon boleh jadi......rasanya try carik yg second pon ok...beli satu ke 2 helai yg betui2 tebal dan longjohn (baju ngan seluar kat dlm).....lain2 cuba la carik masa sampai Beijing nanti.....sbb harga mungkin boleh dpt berkali2 ganda.....

Rayzho
18-10-08, 01:57 AM
baju sejuk tu kat mane mane boleh cari. pakai baju berlapis lapis pun kire boleh kurang sejuk.

misscordelia
18-10-08, 10:25 PM
kat jln tar ada satu kedai kual brg utk gi ke negara sejuk..satu barisan dgn ssf...straight nak ke dataran tu..

maratussolehah
10-11-08, 04:06 AM
baju sejuk spt winter clothing etc paling murah di negara seasonal tersebut...jgn gi beli di mesia sbb mesia mmg tak perlukan semua tu..

klu gi china kat china lg murah

klu gi UK mmg kat Uk pon murah..

ireena
11-11-08, 08:51 AM
betul... kalo gi sana baik beli kat sana... cantik n murah...

kalo beli kat mesia bapakk mahal... ckap berdasarkan pengalaman... beli kemain mahal, sekali kat sini tak bleh pakai pon... kalo pakai pon time fall...